Katalogikonseptin suunnittelu : case: Osuuskunta Poesia
Pått, Elina (2014)
Pått, Elina
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405127191
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405127191
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli suunnitella erilainen ja erottuva tuotemarkkinointikatalogi Osuuskunta Poesialle. Poesia on runouteen keskittyvä kustantamo, jonka toiminnassa on mukana niin runoilijoita kuin kirjailijoita. Entiselle katalogille kaivattiin uudistusta sen muuttuvan kohderyhmän ja julkaisumuodon vuoksi. Työn tärkeimpänä tavoitteena oli tehdä painotuotesuunnitelma, joka sisällöllään, visuaalisuudellaan ja ulkoiselta olemukseltaan vastaisi Poesian arvoja. Produktiivisen osion tuloksena oli uudistetun katalogin proto ja taittosuunnitelmia.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin yritysviestintää markkinointiviestinnän keinoin. Suunnittelutyössä apuna käytettiin kahta tutkimusmenetelmää; kysely ja workshop. Kyselytutkimuksessa selvitettiin katalogin kohderyhmän eli Poesian lukijoiden profiilia. Konseptoinnissa apuna käytettiin myös workshoptehtävää, jossa vielä selvitettiin asiakkaan toiveita uudistukselle.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin yritysviestintää markkinointiviestinnän keinoin. Suunnittelutyössä apuna käytettiin kahta tutkimusmenetelmää; kysely ja workshop. Kyselytutkimuksessa selvitettiin katalogin kohderyhmän eli Poesian lukijoiden profiilia. Konseptoinnissa apuna käytettiin myös workshoptehtävää, jossa vielä selvitettiin asiakkaan toiveita uudistukselle.