Savanna ConneXions-Brand book ja kuvitukset
Käärmekallio, Eeva (2022)
Käärmekallio, Eeva
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051910391
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051910391
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi opinnäytetyöprosessin tuloksena Savanna ConneXionsille rakentunut Brand book, sekä yrityksen koulutusmateriaaleissa käytettävät kuvituskuvat.
Prosessi alkoi asiakaspalaverilla, jonka lopputuloksena opinnäytetyön aiheeksi valikoitui kansainvälisen IIT-tapahtuman visuaalinen ilme sekä tapahtumassa myytävät tuotteet. Suunnittelunprosessin edetessä kuitenkin tuli ilmi ettei tämä olekaan mahdollista, joten yrittäjä Hanna Savanna ehdotti, että opinnäytetyönä olisikin kuvitukset hänen koulutusmateriaaleihinsa. Myöhemmän palaverin aikana yrittäjä Hanna Savanna ilmaisi, että haluaisi muutoksia myös logoon. Värimäärittelyt ja typografia hänelle oli jo valittu. Kun nämä kaikki työaiheet koottiin yhdeksi, oli mielekästä valita opinnäytetyön aiheeksi Brand book. Brand book pitää sisällään yrityksen visuaalisen ilmeen, logon ja värimäärittelyt, visuaalisen ohjeistuksen sekä brändiviestin. Savanna Connexionsille Brand book sisälsi ensisijaisesti visuaalista informaatiota.
Kuvitusten luominen alkoi yhtenäisen visuaalisen ilmeen toiveesta: yrityksellä oli jo logo, ja hän halusi, että kuvitukset juttelevat hyvin yhteen tämän kanssa. Luodut viiva- ja täyttökuvapiirrokset kuuluvatkin Afrikan savannille. Näin Hanna sai sellaiset kuvitukset koulutusmateriaaleihinsa, jotka kuvastavat yrityksen ilmettä, sekä tuovat hänelle iloa. Abstract
In this thesis the reader is introduced to the Brand book and illustrations created to the company Savanna ConneXions.
The process started with a customer meeting, in which was decided to focus on the visual identity and design merchandised products to international training event IIT. In the early stages of the design process it acurred that the plans had to be changed. So the entrepeneur Hanna Savanna suggested that the thesis would focus on making illustrations to the company materials. On a later meeting the entrepreneur Hanna Savanna informed she wanted some changes to her company logo. Brand colors and typography was already established. When all these element were combined, it was only natural to create a Brand book as the thesis. Usually brand book is a presentation of a company’s visual identity, logo and brand colors, visual management and brand message. For Savanna Connexions the brand book was mainly visual information.
The visual style was predetermined to be the same style as the company logo, and the entrepreneur asked the illustrations to ”live in the same world”. The line and fill color illustrations belong in the savannah of Africa. Created illustrations reflect Hanna Savanna’s company and are a joy to her.
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi opinnäytetyöprosessin tuloksena Savanna ConneXionsille rakentunut Brand book, sekä yrityksen koulutusmateriaaleissa käytettävät kuvituskuvat.
Prosessi alkoi asiakaspalaverilla, jonka lopputuloksena opinnäytetyön aiheeksi valikoitui kansainvälisen IIT-tapahtuman visuaalinen ilme sekä tapahtumassa myytävät tuotteet. Suunnittelunprosessin edetessä kuitenkin tuli ilmi ettei tämä olekaan mahdollista, joten yrittäjä Hanna Savanna ehdotti, että opinnäytetyönä olisikin kuvitukset hänen koulutusmateriaaleihinsa. Myöhemmän palaverin aikana yrittäjä Hanna Savanna ilmaisi, että haluaisi muutoksia myös logoon. Värimäärittelyt ja typografia hänelle oli jo valittu. Kun nämä kaikki työaiheet koottiin yhdeksi, oli mielekästä valita opinnäytetyön aiheeksi Brand book. Brand book pitää sisällään yrityksen visuaalisen ilmeen, logon ja värimäärittelyt, visuaalisen ohjeistuksen sekä brändiviestin. Savanna Connexionsille Brand book sisälsi ensisijaisesti visuaalista informaatiota.
Kuvitusten luominen alkoi yhtenäisen visuaalisen ilmeen toiveesta: yrityksellä oli jo logo, ja hän halusi, että kuvitukset juttelevat hyvin yhteen tämän kanssa. Luodut viiva- ja täyttökuvapiirrokset kuuluvatkin Afrikan savannille. Näin Hanna sai sellaiset kuvitukset koulutusmateriaaleihinsa, jotka kuvastavat yrityksen ilmettä, sekä tuovat hänelle iloa.
In this thesis the reader is introduced to the Brand book and illustrations created to the company Savanna ConneXions.
The process started with a customer meeting, in which was decided to focus on the visual identity and design merchandised products to international training event IIT. In the early stages of the design process it acurred that the plans had to be changed. So the entrepeneur Hanna Savanna suggested that the thesis would focus on making illustrations to the company materials. On a later meeting the entrepreneur Hanna Savanna informed she wanted some changes to her company logo. Brand colors and typography was already established. When all these element were combined, it was only natural to create a Brand book as the thesis. Usually brand book is a presentation of a company’s visual identity, logo and brand colors, visual management and brand message. For Savanna Connexions the brand book was mainly visual information.
The visual style was predetermined to be the same style as the company logo, and the entrepreneur asked the illustrations to ”live in the same world”. The line and fill color illustrations belong in the savannah of Africa. Created illustrations reflect Hanna Savanna’s company and are a joy to her.