KAINUUN ELINTARVIKE- JA YMPÄRISTÖLABORATORION MARKKINOINTISUUNNITELMA
Huusko, Kaisa (2007)
Huusko, Kaisa
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291722
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291722
Tiivistelmä
Työ on Kainuun elintarvike- ja ympäristölaboratorion markkinointisuunnitelma. Laboratorio on osa Kainuun
maakuntayhtymää. Laboratoriolla ei ole ennestään markkinointia. Teoriaosassa on käsitelty yrityksen strategista
suunnittelua, markkinoinnin suunnittelua ja yrityksen kilpailukeinoja. Teorian pohjalta kirjoitettiin markkinoinnin
vuosisuunnitelma.
Suurin ongelma laboratorion markkinoinnissa oli, etteivät asiakkaat tunne laboratoriota. Markkinointisuunnitelma
suunniteltiin tämän ongelman vuoksi. Ratkaisu ongelmaan on hyvin suunniteltu suhdetoiminta. Markkinointisuunnitelman
tarkoitus on lisätä asiakkaiden tietoisuutta laboratoriosta.
maakuntayhtymää. Laboratoriolla ei ole ennestään markkinointia. Teoriaosassa on käsitelty yrityksen strategista
suunnittelua, markkinoinnin suunnittelua ja yrityksen kilpailukeinoja. Teorian pohjalta kirjoitettiin markkinoinnin
vuosisuunnitelma.
Suurin ongelma laboratorion markkinoinnissa oli, etteivät asiakkaat tunne laboratoriota. Markkinointisuunnitelma
suunniteltiin tämän ongelman vuoksi. Ratkaisu ongelmaan on hyvin suunniteltu suhdetoiminta. Markkinointisuunnitelman
tarkoitus on lisätä asiakkaiden tietoisuutta laboratoriosta.