JULIUKSEN ELÄINHOTELLIN MARKKINOINTISUUNNITELMA
Kauhanen, Mira (2006)
Kauhanen, Mira
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291742
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291742
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Juliuksen eläinhotellin markkinointia, tehdä markkinointisuunnitelma
ja organisoida avoimien ovien päivä. Työn toimeksiantaja oli Juliuksen eläinhotelli, joka on kajaanilainen
pienyritys, toimenkuvanaan koirien ja kissojen hoitola- trimmaus- ja hoitotoimenpidepalveluiden tuottaminen
sekä tuotemyynti. Lisäksi yritys huolehtii Kajaanin ja Vuolijoen löytöeläimistä.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin perustehtäviä ja merkitystä, markkinoinnin kilpailukeinoja, markkinoinnin
suunnittelua sekä tapahtuman järjestämiseen liittyviä asioita. Teoriaosuuden tarkoituksena oli antaa yritykselle
suuntaviivoja ja ideoita yrityksen toiminnan kehittämistä varten. Markkinointisuunnitelma tehtiin kahden
vuoden aikavälille, alkaen syksystä 2006. Avoimien ovien raportointiosassa käsitellään tapahtuman suunnittelua ja
toteutusta vaiheittain
Juliuksen eläinhotellin markkinointisuunnitelmassa analysoitiin yrityksen ulkoinen ja sisäinen ympäristö, asetettiin
tulevaisuuden tavoitteita, määriteltiin strategiaa ja tehtiin suunnitelma tulevaisuuden markkinointitoimenpiteitä
varten. Suunnitelman avulla toimintaa on helpompi toteuttaa ja seurata sekä kehittää yrityksen markkinointia ja
siihen liittyviä toimenpiteitä. Nykyistä suunnitelmaa voidaan käyttää pohjana uuden suunnitelman luomisessa.
Opinnäytetyössä oli toiminnallinen osuus, avoimien ovien päivä, joka järjestettiin 15.10.2006. Avoimien ovien
päivän tavoitteena oli tehdä yritystä tunnetummaksi ja esitellä yrityksen palveluita sekä löytöeläintoimintaa.
Avoimien ovien päivä todettiin onnistuneeksi tapahtumaksi. Kokemusta tapahtuman järjestämisestä voidaan
hyödyntää suunnitellessa tulevia tapahtumia.
ja organisoida avoimien ovien päivä. Työn toimeksiantaja oli Juliuksen eläinhotelli, joka on kajaanilainen
pienyritys, toimenkuvanaan koirien ja kissojen hoitola- trimmaus- ja hoitotoimenpidepalveluiden tuottaminen
sekä tuotemyynti. Lisäksi yritys huolehtii Kajaanin ja Vuolijoen löytöeläimistä.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin perustehtäviä ja merkitystä, markkinoinnin kilpailukeinoja, markkinoinnin
suunnittelua sekä tapahtuman järjestämiseen liittyviä asioita. Teoriaosuuden tarkoituksena oli antaa yritykselle
suuntaviivoja ja ideoita yrityksen toiminnan kehittämistä varten. Markkinointisuunnitelma tehtiin kahden
vuoden aikavälille, alkaen syksystä 2006. Avoimien ovien raportointiosassa käsitellään tapahtuman suunnittelua ja
toteutusta vaiheittain
Juliuksen eläinhotellin markkinointisuunnitelmassa analysoitiin yrityksen ulkoinen ja sisäinen ympäristö, asetettiin
tulevaisuuden tavoitteita, määriteltiin strategiaa ja tehtiin suunnitelma tulevaisuuden markkinointitoimenpiteitä
varten. Suunnitelman avulla toimintaa on helpompi toteuttaa ja seurata sekä kehittää yrityksen markkinointia ja
siihen liittyviä toimenpiteitä. Nykyistä suunnitelmaa voidaan käyttää pohjana uuden suunnitelman luomisessa.
Opinnäytetyössä oli toiminnallinen osuus, avoimien ovien päivä, joka järjestettiin 15.10.2006. Avoimien ovien
päivän tavoitteena oli tehdä yritystä tunnetummaksi ja esitellä yrityksen palveluita sekä löytöeläintoimintaa.
Avoimien ovien päivä todettiin onnistuneeksi tapahtumaksi. Kokemusta tapahtuman järjestämisestä voidaan
hyödyntää suunnitellessa tulevia tapahtumia.