Markkinointiviestinnän toimivuuden analyysi : Case: Vaasan tanssikoulu Kipinä
Mylläri, Pauliina (2014)
Mylläri, Pauliina
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208692
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208692
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Vaasan tanssikoulu Kipinän markkinointiviestinnän toimivuutta. Tutkimusongelmana oli, tavoittaako Kipinä markkinointiviestinnän avulla halutut kohderyhmät. Tähän liittyen tarkoituksena oli selvittää Kipinän asiakkaiden tyytyväisyyttä Kipinän markkinointiviestintää kohtaan. Tutkimusongelmaa tarkasteltiin teorioiden avulla ja empiiria toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Teoriaosuudessa käsitellään kattavasti markkinointiviestintään liittyviä osa-alueita. Näiden lisäksi teoriaan kuuluvat asiakkaan odotukset ja kokemukset, joista muodostuu palvelun laatu. Viimeisenä teoriaosuutena on tehokas markkinointiviestintä, joka tiivistää yhteen markkinointiviestinnän tärkeimmät asiat. Tutkimustulokset osoittavat, että Kipinän markkinointiviestintä on erittäin onnistunutta ja se tavoittaa hyvin eri kohderyhmiä. Kipinän markkinointiviestintään liittyen tuli ilmi myös muutamia kehitysehdotuksia, joiden avulla markkinointiviestintää voisi tehostaa vielä enemmän. Tutkimuksen perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Kipinän toimintaan.