Tapahtuma Allihuuppa Kuusaalle : tapahtuma ja sen markkinointi
Häkkinen, Oona (2014)
Häkkinen, Oona
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239600
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239600
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja järjestää Roller Derby – ottelutapahtuma ja tapahtuman markkinointi. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Kouvolan urheiluseura Kouvola Rock n Rollersille.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja toiminnalisesta osuudesta. Opinnäytetyön teoriaosuudessa avataan työn kannalta keskeisiä käsitteitä, joita ovat Roller Derby lajina, benchmarking, tapahtumamarkkinointi, tapahtuman markkinointi sekä markkinoinnin keinot sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa käydään lävitse tapahtuman järjestäminen, itse tapahtuma sekä hetket tapahtuman jälkeen. Tätä opinnäytetyötä varten toteutettiin pienimuotoinen benchmarkkaus, jolla tuettiin tapahtuman suunnittelua.
Onnistunut tapahtuma vaatii vahvan suunnittelun lisäksi tuekseen motivoituneet järjestäjät. Tapahtuman järjestäminen osoitti, että onnistunut markkinointi tuo tuloksia. Tapahtuman markkinointikanavien tuloksellisuutta selvitettiin strukturoidun palautekyselyn avulla, mutta vähäisen otannan vuoksi palautekysely esitellään opinnäytetyön sivutuotteena.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja toiminnalisesta osuudesta. Opinnäytetyön teoriaosuudessa avataan työn kannalta keskeisiä käsitteitä, joita ovat Roller Derby lajina, benchmarking, tapahtumamarkkinointi, tapahtuman markkinointi sekä markkinoinnin keinot sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa käydään lävitse tapahtuman järjestäminen, itse tapahtuma sekä hetket tapahtuman jälkeen. Tätä opinnäytetyötä varten toteutettiin pienimuotoinen benchmarkkaus, jolla tuettiin tapahtuman suunnittelua.
Onnistunut tapahtuma vaatii vahvan suunnittelun lisäksi tuekseen motivoituneet järjestäjät. Tapahtuman järjestäminen osoitti, että onnistunut markkinointi tuo tuloksia. Tapahtuman markkinointikanavien tuloksellisuutta selvitettiin strukturoidun palautekyselyn avulla, mutta vähäisen otannan vuoksi palautekysely esitellään opinnäytetyön sivutuotteena.