Verkkokauppapalvelun uudistaminen : Fais Finland Oy
Miramo, Marcus (2014)
Miramo, Marcus
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229371
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229371
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kehittämishanke Fais Finland Oy:n verkkokauppa palvelun uudistamisesta. Aineistona työssä on käytetty verkkokauppaan liittyvää kirjallisuutta, yrityksen sisäisiä haastatteluja sekä internet sivuja. Itse verkkokauppa toteutettiin projektiluontoisena yrityksen henkilökunnan ja palveluntarjoajan toimesta lokakuun 2012 ja maaliskuun 2013 välisenä aikana.
Verkkokaupan uudistamisprojektin lopputuloksena on toiminnassa olevat verkkokaupat yrityksen eri asiakkaille, jotka otettiin käyttöön huhtikuun alusta 2013. Kaikkia näitä eri verkkokauppoja esitellään yhtenä kokonaisuutena tässä opinnäytetyössä.
Kehittämishanketta tarkasteltaessa, voidaan vetää johtopäätös siitä, että projekti oli erittäin työläs ja vei paljon aikaa. Toisaalta yritys pääsi asettamiinsa tavoitteisiin ja voi siltä osin olla erittäin tyytyväinen.
Opinnäytetyö osoittaa, että tämän tyyppiseen projektiin lähdettäessä yrityksen on tärkeätä tietää minkälaisia tarpeita heillä on projektin osalta. Ilman tätä on mahdotonta tehdä oike-anlaisia päätöksiä palveluntarjoajan ja palvelun laajuuden osalta. Työ osoittaa myös, että ajan- ja budjetinhallinta ovat erittäin tärkeitä, jotta verkkokaupasta saadaan toimiva ja halutunlainen.
Verkkokaupan uudistamisprojektin lopputuloksena on toiminnassa olevat verkkokaupat yrityksen eri asiakkaille, jotka otettiin käyttöön huhtikuun alusta 2013. Kaikkia näitä eri verkkokauppoja esitellään yhtenä kokonaisuutena tässä opinnäytetyössä.
Kehittämishanketta tarkasteltaessa, voidaan vetää johtopäätös siitä, että projekti oli erittäin työläs ja vei paljon aikaa. Toisaalta yritys pääsi asettamiinsa tavoitteisiin ja voi siltä osin olla erittäin tyytyväinen.
Opinnäytetyö osoittaa, että tämän tyyppiseen projektiin lähdettäessä yrityksen on tärkeätä tietää minkälaisia tarpeita heillä on projektin osalta. Ilman tätä on mahdotonta tehdä oike-anlaisia päätöksiä palveluntarjoajan ja palvelun laajuuden osalta. Työ osoittaa myös, että ajan- ja budjetinhallinta ovat erittäin tärkeitä, jotta verkkokaupasta saadaan toimiva ja halutunlainen.