Videopelihahmon suunnittelu taide- ja animaatiokäytänteitä hyödyntäen
Korhonen, Juho (2014)
Korhonen, Juho
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710332
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710332
Tiivistelmä
Tässä työssä käsitellään ihmisenkaltaisen videopelihahmon luontia tietokonepeliä varten käyttäen kuvataiteesta ja animaatiosta peräisin olevia sääntöjä ja menetelmiä. Tekstin keskeisinä asioina ovat piirtäminen, havainnointi ja taustatarina. Suurin osa käsitellystä aineistosta painottuu hyvin käytännönläheiseen työntekoon, mutta ei poissulje mitään yksittäistä työkalua tai tyylilajia.