Markkinoinnin ja asiakkuudenhallinnan kehittäminen Konesilta Oy:ssä
Manninen, Riikka (2009)
Manninen, Riikka
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002232462
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002232462
Tiivistelmä
Nykyään on tärkeää, että kaikissa yrityksissä asiakkuuteen ja markkinointiin liittyviä toimintoja kehitetään jatkuvasti. Tämän opinnäytetyön lähtökohtana olikin kehittää kärsämäkisen Konesilta Oy:n asiakkuudenhallintaa ja laatia markkinoinnin kehittämis-suunnitelma yritykselle. Kehittämistehtävä jaettiin kahteen osaan: 1. yrityksen markkinoinnin tarkastelu ja markkinoinnin kehittämissuunnittelun laati-minen, 2. asiakas-rekisterin laatiminen ja olemassa olevien tietojen syöttäminen ohjel-maan.
Opinnäytetyö on rajattu käsittämään liiketoiminnan markkinoinnillista suunnittelua, johon sisältyy operatiivinen ja strateginen markkinointityö. Strateginen markkinointi-työ koostuu erilaisista analyyseista, niiden yhdistämisestä ja analyysien pohjalta tehtävistä strategisista ratkaisuista ja tavoitteiden asettamisesta. Operatiivinen markkinointityö koostuu kilpailukeinojen käsittelystä. Näitä kilpailukeinoja ovat tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä.
Kehittämistehtävän tuloksena syntyi markkinoinnin kehittämissuunnitelma, yrityksen yleisesite, kaksi suoramainoskirjettä sekä asiakasrekisteri.
Opinnäytetyö on rajattu käsittämään liiketoiminnan markkinoinnillista suunnittelua, johon sisältyy operatiivinen ja strateginen markkinointityö. Strateginen markkinointi-työ koostuu erilaisista analyyseista, niiden yhdistämisestä ja analyysien pohjalta tehtävistä strategisista ratkaisuista ja tavoitteiden asettamisesta. Operatiivinen markkinointityö koostuu kilpailukeinojen käsittelystä. Näitä kilpailukeinoja ovat tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä.
Kehittämistehtävän tuloksena syntyi markkinoinnin kehittämissuunnitelma, yrityksen yleisesite, kaksi suoramainoskirjettä sekä asiakasrekisteri.