Mobiilipelin monetisaatio pelisuunnittelussa
Jurvanen, Tomi (2014)
Jurvanen, Tomi
Saimaan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810655
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810655
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa Chameleon-nimiseen mobiilipeliin monetisaatio. Opinnäytetyö toteutettiin Goodkind Oy -nimisessä yrityksessä, jonka tuotteita Chameleon mobiilipeli on.
Peli toteutettiin aluksi Game Maker -pelimoottoria käyttäen, mutta sen jälkeen kun pelille saatiin julkaisija, jouduttiin se toteuttamaan uusiksi käyttäen Unity-pelimoottoria. Julkaisijan saaminen vaikutti myös siihen, että päädyimme käyttämään free-to-play-monetisaatiomallia.
Lopputuloksena toteutimme mobiilipelin, jossa käytetään free-to-play-monetisaatiomallia. Pelissä tultiin käyttäneeksi progress gate -ideaa sekä myymään pelaamista helpottavia tavaroita.
Peli toteutettiin aluksi Game Maker -pelimoottoria käyttäen, mutta sen jälkeen kun pelille saatiin julkaisija, jouduttiin se toteuttamaan uusiksi käyttäen Unity-pelimoottoria. Julkaisijan saaminen vaikutti myös siihen, että päädyimme käyttämään free-to-play-monetisaatiomallia.
Lopputuloksena toteutimme mobiilipelin, jossa käytetään free-to-play-monetisaatiomallia. Pelissä tultiin käyttäneeksi progress gate -ideaa sekä myymään pelaamista helpottavia tavaroita.