Verkkokaupan ostoprosessi
Salo, Riku (2014)
Salo, Riku
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060411730
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060411730
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä vaatteita myyviin verkkokauppoihin ja niiden toimintatapoihin asiakkaiden näkökulmasta.
Tutkimusmenetelmänä oli kvalitatiivinen tutkimus. Tutkimus tehtiin kyselytutkimuksena, joka toimitettiin vastaajille sähköpostilla. Sen tarkoitus oli selvittää, mitä verkkokauppoja ihmiset käyttävät, miten he ovat maksaneet ostoksensa ja kuinka useasti he ovat ostaneet verkkokaupoista. Kysely suoritettiin SurveyMonkey- nimisen verkkosivun kautta, vastaajia oli 15.
Tuloksista selvisi vastaajien ostavan useista eri verkkokaupoista ja maksavan tilaamansa tavarat enimmäkseen verkkopankin ja postiennakon avulla. Myös tuotteiden palauttamisen todettiin olevan helppoa. Tutkimuksen tuloksena totean ihmisten käyttävän verkkokauppoja vaatteiden ostamiseen paljon.
Tutkimusmenetelmänä oli kvalitatiivinen tutkimus. Tutkimus tehtiin kyselytutkimuksena, joka toimitettiin vastaajille sähköpostilla. Sen tarkoitus oli selvittää, mitä verkkokauppoja ihmiset käyttävät, miten he ovat maksaneet ostoksensa ja kuinka useasti he ovat ostaneet verkkokaupoista. Kysely suoritettiin SurveyMonkey- nimisen verkkosivun kautta, vastaajia oli 15.
Tuloksista selvisi vastaajien ostavan useista eri verkkokaupoista ja maksavan tilaamansa tavarat enimmäkseen verkkopankin ja postiennakon avulla. Myös tuotteiden palauttamisen todettiin olevan helppoa. Tutkimuksen tuloksena totean ihmisten käyttävän verkkokauppoja vaatteiden ostamiseen paljon.