Hilton Helsinki Hotels -markkinointiviestintä sosiaalisessa mediassa
Bacinovic, Dzenita (2014)
Bacinovic, Dzenita
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060211362
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060211362
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on dynaaminen ympäristö joka kertoo tarinan yrityksestä. Jopa kaksi kolmasosaa Internet populaatiosta vierailevat sosiaalisen median kanavilla säännöllisesti, ja 27% käyttäjistä käyttävät sosiaalista mediaa olennaisena osana heidän viestintää. Näin sosiaalisesta mediasta on tullut välttämättömyys hotellialalla.
Sosiaalinen media on tehokas ja jatkuvasti muuttuva viestinnän muoto joka on muutta-nut tavan jolla olemme vuorovaikutuksessa toistemme kanssa. Keskustelut jotka perin-teisesti tapahtuvat hotellien auloissa – ovat nykyään tapahtumassa myös verkossa sosi-aalisten sivustojen kautta.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää millä sosiaalisen median alustoilla on toimeksiantajan, Hilton Helsinki hotelleiden hyvä olla esillä ja miten. Työssä on kartoi-tettu tämän hetken alan suosituimmat kanavat ja heidän tarkoituksensa.
Tutkimusmenetelmänä toimi kvalitatiivinen, eli laadullinen tutkimusmenetelmä jonka avulla erilaiset sosiaalisen median viestintämuodot on kartoitettu ja niistä valittu Face-book – sivusto, jossa yrityksen seuraajille esitettiin tutkimuskysymys – ’’Mitä haluaisit nähdä sosiaalisen median sivuillamme?’’
Tuloksena olivat suorat, selkeät vastaukset joissa oli hyvin paljon yhtäläisyyttä; asiakkaat halusivat lisää tarjouksia sekä tietoa hotelleista ja hotellien tapahtumista.
Sosiaalinen media on tehokas ja jatkuvasti muuttuva viestinnän muoto joka on muutta-nut tavan jolla olemme vuorovaikutuksessa toistemme kanssa. Keskustelut jotka perin-teisesti tapahtuvat hotellien auloissa – ovat nykyään tapahtumassa myös verkossa sosi-aalisten sivustojen kautta.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää millä sosiaalisen median alustoilla on toimeksiantajan, Hilton Helsinki hotelleiden hyvä olla esillä ja miten. Työssä on kartoi-tettu tämän hetken alan suosituimmat kanavat ja heidän tarkoituksensa.
Tutkimusmenetelmänä toimi kvalitatiivinen, eli laadullinen tutkimusmenetelmä jonka avulla erilaiset sosiaalisen median viestintämuodot on kartoitettu ja niistä valittu Face-book – sivusto, jossa yrityksen seuraajille esitettiin tutkimuskysymys – ’’Mitä haluaisit nähdä sosiaalisen median sivuillamme?’’
Tuloksena olivat suorat, selkeät vastaukset joissa oli hyvin paljon yhtäläisyyttä; asiakkaat halusivat lisää tarjouksia sekä tietoa hotelleista ja hotellien tapahtumista.