Myynnin johtaminen Amarillo Jyväskylä
Viskari, Ritva (2014)
Viskari, Ritva
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012401
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012401
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Jyväskylän Amarilllon myynnin johtamisen nykytilaa sekä arvi-oida myynnin kehittämistyön tuloksia henkilöstön näkökulmasta ja etsiä jatkoparannusideoita. Työn toimeksiantaja toimi Osuuskauppa Keskimaasta ryhmäpäällikkö Mikko Parviainen.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli kvalitatiivinen, eli laadullinen tutkimus. Työn teoria osuus perustuu kirjallisuuteen koskien myyntiä, myynnin johtamista sekä niihin liittyviä ravintolaa koskevia alueita, kuten myyntiä osana palvelua sekä myyntityötä henkilökohtaisesti.
Työn haastattelu on tehty teemahaastatteluna, joka pohjautuu myynnin johtamisen teoriataustaan. Haastateltaviksi valikoituivat myynnin johtamisesta vastuussa olevat vuoropäälliköt, sekä työntekijöi-den näkökantaa haastattelussa edustavat kaksi tarjoilija.
Tulosten perusteella voidaan todeta myynnin johtamisen olevan melko hyvällä tasolla. Henkilökunnal-la on hyvät valmiudet toteuttaa suosittelevaa myyntiä, mutta tuotetuntemuksen lisäämiseen, koulut-tamiseen sekä motivointiin tulisi tulevaisuudessa panostaa entistä enemmän.
Opinnäytetyön tuloksena haastatteluista sekä johtopäätösten perusteella, saatiin paljon ideoita myynnin johtamisen eteenpäin viemiseen Amarillo Jyväskylässä.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli kvalitatiivinen, eli laadullinen tutkimus. Työn teoria osuus perustuu kirjallisuuteen koskien myyntiä, myynnin johtamista sekä niihin liittyviä ravintolaa koskevia alueita, kuten myyntiä osana palvelua sekä myyntityötä henkilökohtaisesti.
Työn haastattelu on tehty teemahaastatteluna, joka pohjautuu myynnin johtamisen teoriataustaan. Haastateltaviksi valikoituivat myynnin johtamisesta vastuussa olevat vuoropäälliköt, sekä työntekijöi-den näkökantaa haastattelussa edustavat kaksi tarjoilija.
Tulosten perusteella voidaan todeta myynnin johtamisen olevan melko hyvällä tasolla. Henkilökunnal-la on hyvät valmiudet toteuttaa suosittelevaa myyntiä, mutta tuotetuntemuksen lisäämiseen, koulut-tamiseen sekä motivointiin tulisi tulevaisuudessa panostaa entistä enemmän.
Opinnäytetyön tuloksena haastatteluista sekä johtopäätösten perusteella, saatiin paljon ideoita myynnin johtamisen eteenpäin viemiseen Amarillo Jyväskylässä.