Design Eija Rasinmäen tunnettuus ja loppuunmyynnin markkinointiviestintä
Kuurila, Janni (2014)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Kuurila, Janni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311565
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311565
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Kutomo Rasinmäki Ky:n asiakkaiden tuntemusta ja tietämystä Design Eija Rasinmäki -yrityksestä ja tuotemerkistä sekä sitä, mistä asiakkaat haluaisivat saada lisätietoa Kutomo Rasinmäestä. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa tunnettuustutkimus Kutomo Rasinmäki Ky:lle. Tavoitteena oli myös tehdä markkinointimateriaalia Kutomo Rasinmäki Ky:llä alkavaa loppuunmyyntiä varten.
Teoriaosuudessa käydään läpi tutkimusprosessia ja sen eri vaiheita, markkinointiviestinnän eri osa-alueita kuten henkilökohtaista myyntityötä, mainontaa internetissä sekä muissa kanavissa, sosiaalista mediaa ja sen eri kanavia, suoramainontaa, myynnin edistämistä ja tiedottamista. Lisäksi käydään läpi hinnanalennusilmoituksia, alennusmyyntiä, erikoistarjouksia sekä loppuunmyyntiä.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin yrityksen ja sen tuotteiden tunnettuustutkimus sekä tuotettiin markkinointiviestintämateriaalia loppuunmyynnin tueksi. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimusaineisto kerättiin sähköisellä e-lomakkeella Kutomo Rasinmäki Ky:n nykyisiltä ja potentiaalisilta asiakkailta. Tutkimuksen tavoitteeksi asetettiin 50 vastausta. Vastauksia saatiin 21, ja vastausprosentti oli 42 prosenttia.
Loppuunmyynnin markkinointimateriaaliksi tuotettiin lehti-ilmoituksia, mainoslehtinen ja juliste.
Teoriaosuudessa käydään läpi tutkimusprosessia ja sen eri vaiheita, markkinointiviestinnän eri osa-alueita kuten henkilökohtaista myyntityötä, mainontaa internetissä sekä muissa kanavissa, sosiaalista mediaa ja sen eri kanavia, suoramainontaa, myynnin edistämistä ja tiedottamista. Lisäksi käydään läpi hinnanalennusilmoituksia, alennusmyyntiä, erikoistarjouksia sekä loppuunmyyntiä.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin yrityksen ja sen tuotteiden tunnettuustutkimus sekä tuotettiin markkinointiviestintämateriaalia loppuunmyynnin tueksi. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimusaineisto kerättiin sähköisellä e-lomakkeella Kutomo Rasinmäki Ky:n nykyisiltä ja potentiaalisilta asiakkailta. Tutkimuksen tavoitteeksi asetettiin 50 vastausta. Vastauksia saatiin 21, ja vastausprosentti oli 42 prosenttia.
Loppuunmyynnin markkinointimateriaaliksi tuotettiin lehti-ilmoituksia, mainoslehtinen ja juliste.