PUHELINPALVELUN FACEBOOK-MAINOS : Case: Harmonia Care Oy
Tirkkonen, Mari (2014)
Tirkkonen, Mari
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112644
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112644
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Harmonia Care Oy. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen opinnäytetyö, jossa samalla suunniteltiin, toteutettiin ja kehitettiin yrityksen sähköistä markkinointia. Tutkimuksessa haettiin vastausta seuraaviin kysymyksiin: ” Onko Facebook-mainonnasta hyötyä Harmonia Care Oy:lle?” ja ”Millainen markkinointikampanja tukee yrityksen strategiaa parhaiten?”
Opinnäytetyössä suunniteltiin ja toteutettiin Facebook-mainoskampanja ja tutkittiin sen vaikutusta uuden puhelinpalvelun lanseeraamisessa. Tutkimuksen toisena tavoitteena oli saada uusia asiakkaita yrityksen palveluille ja samalla luoda Facebook-kampanjan aikana tunnettuutta koko franchise-ketjulle ympäri Suomen.
Tutkimus käsitteli yrityksen sähköistä markkinointia sosiaalisessa mediassa. Näistä sähköisistä palveluista keskityttiin Facebookiin ja sen käyttöön markkinointikanavana. Facebookin monista markkinointitavoista valittiin tutkimusaiheeksi sponsoroitu eli tavallinen mainos. Yritys ei ollut aikaisemmin markkinoinut itseään sosiaalisessa mediassa, joten Facebookin käyttö markkinointikanavana oli uutta toimeksiantajalle.
Tutkimuksen tuloksista selvisi, että Facebook-mainonnan kohdentaminen oikealle asiakasryhmälle on haasteellista. Uusien asiakkaiden hankkiminen sosiaalisessa mediassa ei aina ole helppoa.Tutkimustulokset antoivat osviittaa myös tulevien mainoskampanjoiden suunnittelulle ja toteuttamiselle. Yritys voi hyödyntää sekä teoreettista viitekehystä että tutkimuksesta saatuja tuloksia seuraavissa markkinointitoimissa Facebookissa. Uusien mainoskampanjoiden luominen on toimeksiantajalle tutkimuksen jälkeen paljon helpompaa. Mainoskampanjasta saatuja tulosten avulla yritys voi tehdä eri variaatioita Facebook-mainoksesta tai kenties kokeilla jotain aivan uutta.
Opinnäytetyössä suunniteltiin ja toteutettiin Facebook-mainoskampanja ja tutkittiin sen vaikutusta uuden puhelinpalvelun lanseeraamisessa. Tutkimuksen toisena tavoitteena oli saada uusia asiakkaita yrityksen palveluille ja samalla luoda Facebook-kampanjan aikana tunnettuutta koko franchise-ketjulle ympäri Suomen.
Tutkimus käsitteli yrityksen sähköistä markkinointia sosiaalisessa mediassa. Näistä sähköisistä palveluista keskityttiin Facebookiin ja sen käyttöön markkinointikanavana. Facebookin monista markkinointitavoista valittiin tutkimusaiheeksi sponsoroitu eli tavallinen mainos. Yritys ei ollut aikaisemmin markkinoinut itseään sosiaalisessa mediassa, joten Facebookin käyttö markkinointikanavana oli uutta toimeksiantajalle.
Tutkimuksen tuloksista selvisi, että Facebook-mainonnan kohdentaminen oikealle asiakasryhmälle on haasteellista. Uusien asiakkaiden hankkiminen sosiaalisessa mediassa ei aina ole helppoa.Tutkimustulokset antoivat osviittaa myös tulevien mainoskampanjoiden suunnittelulle ja toteuttamiselle. Yritys voi hyödyntää sekä teoreettista viitekehystä että tutkimuksesta saatuja tuloksia seuraavissa markkinointitoimissa Facebookissa. Uusien mainoskampanjoiden luominen on toimeksiantajalle tutkimuksen jälkeen paljon helpompaa. Mainoskampanjasta saatuja tulosten avulla yritys voi tehdä eri variaatioita Facebook-mainoksesta tai kenties kokeilla jotain aivan uutta.