Nurmijärvi Golfin Par 3 -radan myynnin kehittäminen
Ohtonen, Henri; Dorsch, Aki; Rinne, Jesse (2014)
Ohtonen, Henri
Dorsch, Aki
Rinne, Jesse
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710494
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710494
Tiivistelmä
Työssä tutkittiin, miten tyytyväisiä nykyiset asiakkaat ovat Nurmijärvi Golfin Par 3 –rataan. Kyselyn kohderyhmäksi valittiin Par 3 –radalla vuonna 2013 pelanneita henkilöitä. Toimeksiannon pohjalta tutkimuksessa haluttiin selvittää, miksi Par 3 –radan kävijämäärät ja tuotot ovat laskeneet ja miten ne saataisiin jälleen huippuvuosien tasolle.
Työn teoreettinen viitekehys rajattiin koskemaan myynnin- ja markkinoinnin kehittämistä. Lähteinä käytettiin kirjallisuutta markkinoinnista, myynnistä, hinnoittelusta ja palvelun tuotteistamisesta. Taustalähteinä toimivat myös Nurmijärvi Golfin myynnin ja kävijämäärien tilastot.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista kyselyä, jota tuettiin kvalitatiivisella kyselyllä. Kysely toteutettiin sähköisellä e-lomakkeella ja lähetettiin sähköpostitse 191 asiakkaalle. Vastauksia kyselyyn saatiin 44. Kyselyn lisäksi toteutettiin kolme puhelinhaastattelua, joiden avulla parannettiin kyselyn luotettavuutta.
Kyselyn ja puhelinhaastatteluiden tuloksista kävi ilmi, että syyt kävijämäärän ja tuottojen laskuun eivät olleet Par 3 –radassa, sillä kyselyyn vastanneet pitivät Par 3 –rataa kaikin puolin erinomaisena. Syyt kävijämäärän ja tuottojen laskuun johtuivat vähäisestä markkinoinnista sekä huonosta yleisestä taloudellisesta tilanteesta.
Työssä esitettiin useita konkreettisia kehitysideoita pohjautuen kyselyn ja puhelinhaastatteluiden tuloksiin. Tärkeimmät kehitysideat koskivat kurssitarjonnan monipuolistamista, Par 3 –radan parantamista ja markkinointia.
Nurmijärvi Golfin tulee panostaa jatkossa enemmän Par 3 –radan markkinointiin ja parantaa sen tunnettavuutta myös lähialueen ulkopuolella. Nurmijärvi Golfin täytyy seurata Par 3 –radan tilaa tasaisin väliajoin. Tehtyä kyselyä voidaan käyttää tulevaisuudessakin mittaamaan Par 3 –radan tilaa.
Työn teoreettinen viitekehys rajattiin koskemaan myynnin- ja markkinoinnin kehittämistä. Lähteinä käytettiin kirjallisuutta markkinoinnista, myynnistä, hinnoittelusta ja palvelun tuotteistamisesta. Taustalähteinä toimivat myös Nurmijärvi Golfin myynnin ja kävijämäärien tilastot.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista kyselyä, jota tuettiin kvalitatiivisella kyselyllä. Kysely toteutettiin sähköisellä e-lomakkeella ja lähetettiin sähköpostitse 191 asiakkaalle. Vastauksia kyselyyn saatiin 44. Kyselyn lisäksi toteutettiin kolme puhelinhaastattelua, joiden avulla parannettiin kyselyn luotettavuutta.
Kyselyn ja puhelinhaastatteluiden tuloksista kävi ilmi, että syyt kävijämäärän ja tuottojen laskuun eivät olleet Par 3 –radassa, sillä kyselyyn vastanneet pitivät Par 3 –rataa kaikin puolin erinomaisena. Syyt kävijämäärän ja tuottojen laskuun johtuivat vähäisestä markkinoinnista sekä huonosta yleisestä taloudellisesta tilanteesta.
Työssä esitettiin useita konkreettisia kehitysideoita pohjautuen kyselyn ja puhelinhaastatteluiden tuloksiin. Tärkeimmät kehitysideat koskivat kurssitarjonnan monipuolistamista, Par 3 –radan parantamista ja markkinointia.
Nurmijärvi Golfin tulee panostaa jatkossa enemmän Par 3 –radan markkinointiin ja parantaa sen tunnettavuutta myös lähialueen ulkopuolella. Nurmijärvi Golfin täytyy seurata Par 3 –radan tilaa tasaisin väliajoin. Tehtyä kyselyä voidaan käyttää tulevaisuudessakin mittaamaan Par 3 –radan tilaa.