Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti. Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Myynnin tulevaisuus digitalisoituvassa maailmassa
Ojala, Ossi; Pusa, Jussi (2014)
Ojala, Ossi
Pusa, Jussi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111815853
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111815853
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme aihe syntyi molempien kiinnostuksesta myyntiä kohtaan sekä mielenkiinnosta myynnin kehittymiseen digitalisoituvassa tulevaisuudessa. Yhteisen mielenkiinnon kohteen ja Proakatemialla saatujen myyntityökokemusten pohjalta, olemme alkaneet ymmärtää myynnin merkitystä ja vaikutuksia liike-elämässä. Näiden asioiden pohjalta työmme sai alkunsa. Lähdimme tutkimaan, miten myynti on muuttunut ajan saatossa ja mihin suuntaan se on menossa.
Opinnäytetyömme tarkoituksena oli saada selville, mitkä ovat tärkeimpiä myynnin tekijöitä digitalisoituvassa maailmassa. Tavoitteenamme oli luoda yhteenveto merkittävimmistä menestystekijöistä myynnin tulevaisuudessa. Omana oppimistavoitteenamme oli oppia ymmärtämään myynnin merkitystä, vaikutusta ja monimuotoisuutta. Tavoitteenamme oli myös luoda työn pohjalta liiketoimintamalli, joka tukisi työtämme, jonka kehittämiseen voisimme jatkossa hyödyntää työtämme ja jonka parissa voisimme luoda liiketoimintaa valmistumisen jälkeen.
Opinnäytetyömme teoriaosuus rakentui pääosin kirjoista. Myynnin tulevaisuusosioon etsimme ajankohtaisia artikkeleita ja suurimman osan tulevaisuusosiota perustimme toteuttamiemme asiantuntijahaastatteluiden pohjalle. Haastateltaviksi valitsimme myynnin ammattilaisia eri aloilta sekä tulevaisuuden tutkijan. Haastattelurungon muodostimme luetun teorian pohjalta ja painotimme kysymyksissämme myynnin tulevaisuutta.
Opinnäytetyömme tutkimuksen tulosten pohjalta kokosimme yhteenvedon myyntityön kannalta olennaisimmista ja tärkeimmistä menestystekijöistä tulevaisuudessa. Jaoimme yhteenvedossa työmme tulokset kolmeen eri pääkohtaan; tulevaisuuden asiakas, tulevaisuuden myyjä sekä myyntikanavien käyttö tulevaisuudessa. Kuhunkin pääkohtaan nostimme tutkimuksen pohjalta kaksi tärkeintä tekijää, joiden huomioiminen on tulevaisuuden kannalta merkittävää. Lisäksi loimme myynnin kehittämiseen tarkoitetun liikeidean, myyntityökaluna toimivan mobiilisovelluksen, jonka tarkoituksensa on tehostaa myyntiä ja sen yhteydessä tapahtuvaa viestintää.
Opinnäytetyömme tarkoituksena oli saada selville, mitkä ovat tärkeimpiä myynnin tekijöitä digitalisoituvassa maailmassa. Tavoitteenamme oli luoda yhteenveto merkittävimmistä menestystekijöistä myynnin tulevaisuudessa. Omana oppimistavoitteenamme oli oppia ymmärtämään myynnin merkitystä, vaikutusta ja monimuotoisuutta. Tavoitteenamme oli myös luoda työn pohjalta liiketoimintamalli, joka tukisi työtämme, jonka kehittämiseen voisimme jatkossa hyödyntää työtämme ja jonka parissa voisimme luoda liiketoimintaa valmistumisen jälkeen.
Opinnäytetyömme teoriaosuus rakentui pääosin kirjoista. Myynnin tulevaisuusosioon etsimme ajankohtaisia artikkeleita ja suurimman osan tulevaisuusosiota perustimme toteuttamiemme asiantuntijahaastatteluiden pohjalle. Haastateltaviksi valitsimme myynnin ammattilaisia eri aloilta sekä tulevaisuuden tutkijan. Haastattelurungon muodostimme luetun teorian pohjalta ja painotimme kysymyksissämme myynnin tulevaisuutta.
Opinnäytetyömme tutkimuksen tulosten pohjalta kokosimme yhteenvedon myyntityön kannalta olennaisimmista ja tärkeimmistä menestystekijöistä tulevaisuudessa. Jaoimme yhteenvedossa työmme tulokset kolmeen eri pääkohtaan; tulevaisuuden asiakas, tulevaisuuden myyjä sekä myyntikanavien käyttö tulevaisuudessa. Kuhunkin pääkohtaan nostimme tutkimuksen pohjalta kaksi tärkeintä tekijää, joiden huomioiminen on tulevaisuuden kannalta merkittävää. Lisäksi loimme myynnin kehittämiseen tarkoitetun liikeidean, myyntityökaluna toimivan mobiilisovelluksen, jonka tarkoituksensa on tehostaa myyntiä ja sen yhteydessä tapahtuvaa viestintää.