Vuosisuunnitelma markkinoinnin työkaluna. : Markkinointisuunnitelma Palvelu Makasiini Oy:lle
Toivanen, Tuomas (2014)
Toivanen, Tuomas
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111916012
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111916012
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Ylivieskassa sijaitseva yksityinen rautakauppa, Palvelu Makasiini Oy. Yritys harjoittaa rakennus- ja sisustustarvikkeiden vähittäiskauppaa, ja sillä on myös maakunnassa hyvin tunnettu levypalvelu.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Palvelu Makasiini Oy:lle toimiva markkinoinnin suunnittelun työkalu, jota yritys voi tulevaisuudessa käyttää vuosittain niin, että yrityksen liikevaihto kasvaisi. Tässä työkalussa on kyse markkinoinnin vuosisuunnitelmassa.
Opinnäytetyön käytännön osuudessa tein yritykselle asiakastutkimuksen, jonka avulla pyrittiin keräämään ihmisten mielipiteitä Palvelu Makasiini Oy:n tämänhetkisestä näkyvyydestä.
Tietoperusta koostuu markkinoinnin käsitteestä ja markkinoinnin suunnittelusta. Markkinoinnin käsitteen määrittely painottuu asiakassuhdemarkkinointiin ja markkinoinnin suunnittelun käsittelyssä käydään läpi asioita erityisesti markkinointiviestinnän näkökulmasta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Palvelu Makasiini Oy:lle toimiva markkinoinnin suunnittelun työkalu, jota yritys voi tulevaisuudessa käyttää vuosittain niin, että yrityksen liikevaihto kasvaisi. Tässä työkalussa on kyse markkinoinnin vuosisuunnitelmassa.
Opinnäytetyön käytännön osuudessa tein yritykselle asiakastutkimuksen, jonka avulla pyrittiin keräämään ihmisten mielipiteitä Palvelu Makasiini Oy:n tämänhetkisestä näkyvyydestä.
Tietoperusta koostuu markkinoinnin käsitteestä ja markkinoinnin suunnittelusta. Markkinoinnin käsitteen määrittely painottuu asiakassuhdemarkkinointiin ja markkinoinnin suunnittelun käsittelyssä käydään läpi asioita erityisesti markkinointiviestinnän näkökulmasta.