Nemesis-pelin hahmotaide
Lumitähti, Taija (2014)
Lumitähti, Taija
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112717161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112717161
Tiivistelmä
Global Game Jam -tapahtumassa tammikuussa 2013 alkunsa saanut peliprojekti lähti kasvamaan tapahtuman jälkeen. Tapahtumassa aikaan saatu versio oli raakile, mutta jo samana kesänä avautui tilaisuus tehdä peli kunnolla alusta alkaen. Tavoitteena oli saada valmis, shakista inspiroitunut peli, tammikuussa 2014.
Opinnäytetyössä käsitelty osuus on suurimmaksi osaksi hahmosuunnittelua ja digitaa-lista maalausta. Suunnitellut hahmot perustuvat löyhästi shakkinappuloihin ja niiden pohjalta tehdyt maalaukset ovat mustavalkoisia. Opinnäytetyöhön kuuluu myös muita peliin tarvittuja 2D-elementtejä kuten tekstuureja, korttipohja ja skybox. Projektin 2D-osat on suurimmaksi osaksi luotu käyttäen digitaalista maalausohjelmaa ja piirtopöytää.
Projekti jäi syksyllä 2013 tauolle, eikä sitä ole edelleenkään saatu päätökseen. Opin-näytetyössä käsitelty osuus saatiin kuitenkin siihen vaiheeseen, kuin oli tarkoituskin.
Opinnäytetyössä käsitelty osuus on suurimmaksi osaksi hahmosuunnittelua ja digitaa-lista maalausta. Suunnitellut hahmot perustuvat löyhästi shakkinappuloihin ja niiden pohjalta tehdyt maalaukset ovat mustavalkoisia. Opinnäytetyöhön kuuluu myös muita peliin tarvittuja 2D-elementtejä kuten tekstuureja, korttipohja ja skybox. Projektin 2D-osat on suurimmaksi osaksi luotu käyttäen digitaalista maalausohjelmaa ja piirtopöytää.
Projekti jäi syksyllä 2013 tauolle, eikä sitä ole edelleenkään saatu päätökseen. Opin-näytetyössä käsitelty osuus saatiin kuitenkin siihen vaiheeseen, kuin oli tarkoituskin.