Sosiaalisen median videotuotanto : Kohteena Virittämö
Taivainen, Tomi; Rautakorpi, Tomi (2014)
Taivainen, Tomi
Rautakorpi, Tomi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014113017551
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014113017551
Tiivistelmä
Opinnäytetyössämme käsittelemme Virittämö-tapahtumalle toteutettua sosiaalisen median videotuotantoa. Tuotannon tilaaja on Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa Eepee. Tuotanto on tehty kesällä 2014, ja opinnäytetyön kirjallinen osuus on kirjoitettu saman vuoden kolmannella ja viimeisellä neljänneksellä.
Tuotantomme kohteena olivat nettivideot, jotka julkaistiin videopalvelu YouTubessa ja jotka jaettiin Virittämön Facebook-sivustolla. Videoita tuotettiin tapahtumaviikolla yhteensä 16 kappaletta. Tuotannon tavoitteena oli tuottaa kohderyhmälle viihteellisiä videoita, jotka ovat samalla markkinoivia ja informatiivisia.
Tässä kirjallisessa osuudessa käsittelemme tuotantomme lajityyppiä, videoiden julkaisua sosiaalisessa mediassa, ja analysoimme tuotantoamme. Tutustumme myös tarkemmin Facebookin ja YouTuben julkaisumenetelmiin.
Tuotantomme kohteena olivat nettivideot, jotka julkaistiin videopalvelu YouTubessa ja jotka jaettiin Virittämön Facebook-sivustolla. Videoita tuotettiin tapahtumaviikolla yhteensä 16 kappaletta. Tuotannon tavoitteena oli tuottaa kohderyhmälle viihteellisiä videoita, jotka ovat samalla markkinoivia ja informatiivisia.
Tässä kirjallisessa osuudessa käsittelemme tuotantomme lajityyppiä, videoiden julkaisua sosiaalisessa mediassa, ja analysoimme tuotantoamme. Tutustumme myös tarkemmin Facebookin ja YouTuben julkaisumenetelmiin.