Menetelmänä elämyspedagogiikka : kohti parempaa keskittymistä motoriikan avulla
Alenius, Anne; Asmala, Leena (2014)
Alenius, Anne
Asmala, Leena
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117605
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada kehitettyä lasten keskittymiskykyä ja parantaa erilaisia kognitiivisia taitoja, erilaisten motoriikka harjoitusten avulla.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä Porilaisessa koulussa kerhon muodossa. Kerho kokoontui viisi kertaa ja siihen osallistui maksimissaan kymmenen ensimmäisen ja toisen luokan oppilaita. Oppilaat olivat koulun opettajien valitsemia.
Kerhokerrat koostuivat erilaisista teemoista ja harjoitteista jotka toteutettiin leikkien avulla. Jokaisella kerhokerralla oli muutamia leikkejä, joiden taustalla oli erilaisia merkityksiä ja tavoitteita, jotka auttaisivat lapsia keskittymään paremmin koulun arjessa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä Porilaisessa koulussa kerhon muodossa. Kerho kokoontui viisi kertaa ja siihen osallistui maksimissaan kymmenen ensimmäisen ja toisen luokan oppilaita. Oppilaat olivat koulun opettajien valitsemia.
Kerhokerrat koostuivat erilaisista teemoista ja harjoitteista jotka toteutettiin leikkien avulla. Jokaisella kerhokerralla oli muutamia leikkejä, joiden taustalla oli erilaisia merkityksiä ja tavoitteita, jotka auttaisivat lapsia keskittymään paremmin koulun arjessa.