B2B SALES AND MARKETING PLAN FOR LIMECRAFT
Lamminpää, Kalle (2014)
Lamminpää, Kalle
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121119455
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121119455
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Belgialaisen yhtiön nimeltä Limecraft myynti- ja markkinointitaktiikkaa. Työssä myös annettiin ideoita heidän toimintansa parantami-seksi. Työssä käytettiin kvalitatiivista tutkimusta ja haastateltiin Limecraftin toimi-tusjohtajaa Maarten Verwaestia.
Työssä erityisesti tutkittiin Limecraftin tällä hetkellä käyttämiä markkinointi- ja myyntisuunnitelmia. Myös epäonnistuneita myynti- ja markkinointituloksia analysoi-tiin. Tutkimuksessa kerrottiin sekä myynnin, että markkinoinnin eri työkaluista. Myynnissä käytetään seitsemää eri vaihetta ja markkinoinnissa keskitytään online- ja offlinemarkkinointiin. Tutkimuksessa havaittiin, että Limecraft voi tehdä asioita toi-sin, varsinkin markkinoinnissa. Varsinkin Limecraftin sosiaalisen median markki-noinnissa on parantamisen varaa.
Koska työ on tehty markkinointisuunnitelmaksi, myös offlinemarkkinointia käsitel-tiin. Sitä tutkittaessa käsiteltiin myös, kuinka Limecraft kerää uusia leadeja myynnin tukemiseen. Tämä käy pääosin käymällä eri media- ja teknologiamessuilla. Työssä kuitenkin pääosin keskitytään internetmarkkinointiin. Käsitteet kuten: Google Ad-Words ja Freemium tulevat työssä tutuiksi. Myös sosiaalisen median markkinointiin pyritään luomaan ratkaisuja ja apua.
Myyntiosiossa keskitytään leadien luomiseen sekä itse myyntitapaamisiin. Osiossa kerrotaan, kuinka pidetään hyvä myyntitapaaminen ja kuinka se johtaa kauppoihin. Lopussa kerrotaan vielä hieman Limecraftin tämän hetken myyntiluvuista.
Työssä erityisesti tutkittiin Limecraftin tällä hetkellä käyttämiä markkinointi- ja myyntisuunnitelmia. Myös epäonnistuneita myynti- ja markkinointituloksia analysoi-tiin. Tutkimuksessa kerrottiin sekä myynnin, että markkinoinnin eri työkaluista. Myynnissä käytetään seitsemää eri vaihetta ja markkinoinnissa keskitytään online- ja offlinemarkkinointiin. Tutkimuksessa havaittiin, että Limecraft voi tehdä asioita toi-sin, varsinkin markkinoinnissa. Varsinkin Limecraftin sosiaalisen median markki-noinnissa on parantamisen varaa.
Koska työ on tehty markkinointisuunnitelmaksi, myös offlinemarkkinointia käsitel-tiin. Sitä tutkittaessa käsiteltiin myös, kuinka Limecraft kerää uusia leadeja myynnin tukemiseen. Tämä käy pääosin käymällä eri media- ja teknologiamessuilla. Työssä kuitenkin pääosin keskitytään internetmarkkinointiin. Käsitteet kuten: Google Ad-Words ja Freemium tulevat työssä tutuiksi. Myös sosiaalisen median markkinointiin pyritään luomaan ratkaisuja ja apua.
Myyntiosiossa keskitytään leadien luomiseen sekä itse myyntitapaamisiin. Osiossa kerrotaan, kuinka pidetään hyvä myyntitapaaminen ja kuinka se johtaa kauppoihin. Lopussa kerrotaan vielä hieman Limecraftin tämän hetken myyntiluvuista.