• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Kirjaudu
  • Suomi
  • Svenska
  • English
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Kauneudenhoitoalan koulutusohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Kauneudenhoitoalan koulutusohjelma
  • Näytä viite
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Markkinoinnillinen sisällöntuotto kosmetiikka-alan yritysblogeissa

Rokka, Eveliina (2014)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Rokka_Eveliina.pdf (708.8Kt)
Lataukset: 


Rokka, Eveliina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121820466
Tiivistelmä
Tässä työssä perehdytään kirjallisuuskatsauksena kosmetiikka-alan yritysblogien markkinoinnillisesti kannattavaan sisällöntuottoon. Sosiaalinen media ja siihen kuuluvat blogit ovat kommunikointiin perustuvia yhteisöllisiä viestintäkanavia. Yritysblogit ovat yrityksen tai tuotemerkin markkinointiviestinnän kanavia, joiden tulisi olla vuorovaikutuksessa selaajien kanssa. Internetissä markkinointiviestinnän haastaa runsas informaation määrä ja kilpailu verkkoselaajien mielenkiinnosta. Markkinoinnillisten viestien lisäksi selaajien huomiota tavoittelevat viihdesisällöt ja journalismi. Yritysten tulisi pyrkiä osaksi kanavilla käytyyn keskusteluun, toimia selaajien ehdoilla ja saada markkinoinnillinen viestinsä mukaan selaajien jatkamaan vuorovaikutusprosessiin.

Strateginen sisällöntuotto on menetelmä, jonka avulla yritys välittää viestinsä kohderyhmilleen. Strategiat perustuvat tutkimuksiin ja ovat selaajalähtöisiä keinoja osallistaa ja aktivoida yrityksen kanavien vierailijoita. Selaaja kiinnostuu sisällöstä, joka tarjoaa muita viestejä parempaa lisäarvoa. Tässä työssä eritellyt kirjalliset sisältöteemat ovat lisäarvoja selaajalle. Sisältöteemoja käyttäen yritysblogin postauksessa julkaistu markkinoinnillinen viesti muotoillaan selaajalähtöiseksi. Eritellyt sisältöteemat ovat ajankohtaisuus, tarinallisuus ja asiantuntijuus, jotka sopivat verkkoteksteissä hyödynnettäviksi. Sisältöteemat esitellään kosmetiikka-alaan soveltuvasta näkökulmasta. Työn toiminnallisena osuutena laadittiin kosmetiikkamedia Beautifyn blogiin blogiartikkelit, joissa hyödynnettiin kyseisiä sisältöteemoja. Työn lopussa analysoidaan blogipostausten tekstisisällöt ja niissä käytetyt sisältöteemat.
 
Kokoelmat
  • Kauneudenhoitoalan koulutusohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Rekisteriseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Rekisteriseloste