Timon Rautakauppa Oy:n 10v-syntymäpäivien suunnittelu ja organisointi
Turpeinen, Lauri (2015)
Turpeinen, Lauri
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501131206
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501131206
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tehtävänä oli suunnitella sekä toteuttaa liperiläisen Timon Rautakauppa Oy:n 10v-syntymäpäivätapahtuma. Tapahtuman tarkoituksena oli lisätä yrityksen näkyvyyttä toimialueella, kontaktoida uusia asiakkaita sekä hoitaa suhteita jo olemassa oleviin asiakkaisiin. Opinnäytetyön perimmäisenä tavoitteena oli siis kasvattaa yrityksen toiminnan tasoa pitkällä tähtäimellä.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja tarkastelee tapahtuman järjestämistä markkinoinnin näkökulmasta. Opinnäytetyön kirjallinen tietoperusta on hankittu aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta. Lähteitä valittaessa on pyritty käyttämään mahdollisimman tuoretta sekä eniten asiaan liittyvää kirjallisuutta.
Tapahtuma oli kävijämäärällisesti onnistunut. Toivottu näkyvyys saavutettiin, uusia asiakaskontakteja luotiin sekä jo olemassa olevia asiakassuhteita hoidettiin onnistuneesti. Tapahtuman järjestäminen sai aikaan toivottuja vaikutuksia, tapahtuman jälkeen uusien asiakkaiden määrä on kasvanut. Työn tilaaja tulee jatkossakin käyttämään tapahtumamarkkinointia yrityksen markkinoinnin keinona. Tulevaisuudessa tapahtumien onnistumisen takaamiseksi yritys tulee tilaamaan suurempia tavaraeriä. Myös henkilöstöresurssien riittävyyteen tullaan kiinnittämään aiempaa enemmän huomiota.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja tarkastelee tapahtuman järjestämistä markkinoinnin näkökulmasta. Opinnäytetyön kirjallinen tietoperusta on hankittu aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta. Lähteitä valittaessa on pyritty käyttämään mahdollisimman tuoretta sekä eniten asiaan liittyvää kirjallisuutta.
Tapahtuma oli kävijämäärällisesti onnistunut. Toivottu näkyvyys saavutettiin, uusia asiakaskontakteja luotiin sekä jo olemassa olevia asiakassuhteita hoidettiin onnistuneesti. Tapahtuman järjestäminen sai aikaan toivottuja vaikutuksia, tapahtuman jälkeen uusien asiakkaiden määrä on kasvanut. Työn tilaaja tulee jatkossakin käyttämään tapahtumamarkkinointia yrityksen markkinoinnin keinona. Tulevaisuudessa tapahtumien onnistumisen takaamiseksi yritys tulee tilaamaan suurempia tavaraeriä. Myös henkilöstöresurssien riittävyyteen tullaan kiinnittämään aiempaa enemmän huomiota.