Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö CGI Suomi Oy:n Enterprise Marketsissa
Remonen, Sanni (2015)
Remonen, Sanni
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501271652
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501271652
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe on CGI Suomi Oy:n Enterprise Marketsin myynnin ja markkinoinnin yhteistyö. Työn tavoite on kartoittaa myynnin ja markkinoinnin roolit, suhteet ja tehtävät sekä se kuinka myynti ja markkinointi tekevät yhteistyötä kohdeyrityksessä keskenään.
Ennen tutkimusta opinnäytetyössä esitetään myynnin ja markkinoinnin rooleja, suhteita ja tehtäviä sekä yhteistyötä koskeva eri lähteistä kerätty teoriapohja, johon tehty tutkimus perustuu. Tutkimuksen tuloksia verrataan kerättyyn teoriaan, minkä pohjalta kohdeorganisaatiolle annetaan kehitysehdotuksia sekä ehdotuksia tulevien tutkimusten aiheiksi.
Koska työn tavoite on kartoittaa myynnin ja markkinoinnin yhteistyön tila organisaatiossa on työ rajattu siten, että kaikki käytetyt materiaalit tukevat lopputulosta. Koska toimeksiantaja toimii b2b-sektorilla, myös käytetyt lähteet on rajattu niin että ne kuvaavat toimintaa nimenomaan b2b-sektorin yrityksissä.
Työ on toteutettu haastattelututkimuksilla ja haastateltavina on ollut edustajia sekä myynnistä että markkinoinnista.
Tämän opinnäytetyön tuloksia ei julkaista toimeksiantajan pyynnöstä. Kappaleiden 6, 7.1, 7.2 ja 7.4 sisältö kokonaan sekä kappaleen 7.5 sisältö osittain on tästä versiosta poistettu.
Ennen tutkimusta opinnäytetyössä esitetään myynnin ja markkinoinnin rooleja, suhteita ja tehtäviä sekä yhteistyötä koskeva eri lähteistä kerätty teoriapohja, johon tehty tutkimus perustuu. Tutkimuksen tuloksia verrataan kerättyyn teoriaan, minkä pohjalta kohdeorganisaatiolle annetaan kehitysehdotuksia sekä ehdotuksia tulevien tutkimusten aiheiksi.
Koska työn tavoite on kartoittaa myynnin ja markkinoinnin yhteistyön tila organisaatiossa on työ rajattu siten, että kaikki käytetyt materiaalit tukevat lopputulosta. Koska toimeksiantaja toimii b2b-sektorilla, myös käytetyt lähteet on rajattu niin että ne kuvaavat toimintaa nimenomaan b2b-sektorin yrityksissä.
Työ on toteutettu haastattelututkimuksilla ja haastateltavina on ollut edustajia sekä myynnistä että markkinoinnista.
Tämän opinnäytetyön tuloksia ei julkaista toimeksiantajan pyynnöstä. Kappaleiden 6, 7.1, 7.2 ja 7.4 sisältö kokonaan sekä kappaleen 7.5 sisältö osittain on tästä versiosta poistettu.