Sosiaalisen median käyttö autokaupassa
Herrala, Matti; Leppä, Teemu (2015)
Herrala, Matti
Leppä, Teemu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503022692
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503022692
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia sosiaalisen median hyödyntämisen suunnitelma J. Rinta-Jouppi Oy:lle. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä sosiaalisen median käyttöön autoalalla sekä tutustua sosiaalisen median eri kanaviin. Toisena tavoitteena oli perehtyä sosiaalisen median suunnitteluprosessiin ja analysoida J. Rinta-Jouppi Oy:n sosiaalisen median käytön nykytilaa. Kolmantena tavoitteena oli laatia sosiaalisen median käytön suunnitelma J. Rinta-Jouppi Oy:lle.
Opinnäytetyön osassa kaksi käydään läpi eri sosiaalisen median kanavat, niiden vaikutukset, vaikutustavat sekä mahdollisuudet. Analysoimme, mitkä kanavat ovat autokaupalle luontevimpia. Osassa kolme käymme läpi sosiaalisen median suunnitteluprosessin teoriaa. Osassa neljä analysoimme J. Rinta-Joupin sosiaalisen median käytön nykytilaa sekä laadimme sosiaalisen median suunnitelman siitä, miten sosiaalista mediaa voisi yrityksessä jatkossa käyttää mahdollisimman tehokkaasti.
Opinnäytetyössä selvitetään, miten autokauppa voisi tehokkaasti kehittää sosiaalisen median käyttöä viestinnässään ja markkinoinnissaan, muun markkinoinnin ohella. Sosiaalinen media on erittäin kustannustehokas viestinnän mahdollisuus, ja tämän työn tarkoituksena on tehostaa sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa markkinointiviestintää. Osassa viisi kootaan opinnäytetyön johtopäätökset.
Opinnäytetyön osassa kaksi käydään läpi eri sosiaalisen median kanavat, niiden vaikutukset, vaikutustavat sekä mahdollisuudet. Analysoimme, mitkä kanavat ovat autokaupalle luontevimpia. Osassa kolme käymme läpi sosiaalisen median suunnitteluprosessin teoriaa. Osassa neljä analysoimme J. Rinta-Joupin sosiaalisen median käytön nykytilaa sekä laadimme sosiaalisen median suunnitelman siitä, miten sosiaalista mediaa voisi yrityksessä jatkossa käyttää mahdollisimman tehokkaasti.
Opinnäytetyössä selvitetään, miten autokauppa voisi tehokkaasti kehittää sosiaalisen median käyttöä viestinnässään ja markkinoinnissaan, muun markkinoinnin ohella. Sosiaalinen media on erittäin kustannustehokas viestinnän mahdollisuus, ja tämän työn tarkoituksena on tehostaa sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa markkinointiviestintää. Osassa viisi kootaan opinnäytetyön johtopäätökset.