Harkinnanpaikka – hankkeen Opintoja edistävän toiminnallisen jakson kuvaus : Toiminnallisesta jaksosta voimaa opintoihin
Kuokkala, Pia (2015)
Kuokkala, Pia
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503273651
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503273651
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli mallintaa Jyväskylän Ammattiopistossa syksyllä 2013 toteutettu Harkinnanpaikka - hankkeen Opintoja edistävä toiminnallinen jakso.
Opintoja edistävä toiminnallinen jakso toteutettiin 23.92013 – 7.11.2013. Kolmetoista opiskelijaa valittiin osallistumaan jaksolle. Opintoja edistävän toiminnallisen jakson taustalla vaikuttaneita voimaantumisen ja sosiokulttuurisen innostamisen teorioita sekä vertaistuen ja arjen hallinnan taitojen merkitystä pidettiin tärkeinä esiintuotavina opinnäytetyön lähtökohtina.
Opinnäytetyön lähtökohtana pidettiin myös Opintoja edistävän toiminnallisen jakson kaltaisen toiminnan tarpeen esiintuomista jakson käytäntöjen kautta. Jakson tulokset haluttiin tehdä näkyviksi. Opinnäytetyön tavoitteena oli palvella laajaa sosiaalialan kenttää innoittamalla kehittämään toimintaa sekä edistää Opintoja edistävän toiminnallisen jakson kehittämistä edelleen Jyväskylän Ammattiopistossa.
Opintoja edistävä toiminnallinen jakso toteutettiin 23.92013 – 7.11.2013. Kolmetoista opiskelijaa valittiin osallistumaan jaksolle. Opintoja edistävän toiminnallisen jakson taustalla vaikuttaneita voimaantumisen ja sosiokulttuurisen innostamisen teorioita sekä vertaistuen ja arjen hallinnan taitojen merkitystä pidettiin tärkeinä esiintuotavina opinnäytetyön lähtökohtina.
Opinnäytetyön lähtökohtana pidettiin myös Opintoja edistävän toiminnallisen jakson kaltaisen toiminnan tarpeen esiintuomista jakson käytäntöjen kautta. Jakson tulokset haluttiin tehdä näkyviksi. Opinnäytetyön tavoitteena oli palvella laajaa sosiaalialan kenttää innoittamalla kehittämään toimintaa sekä edistää Opintoja edistävän toiminnallisen jakson kehittämistä edelleen Jyväskylän Ammattiopistossa.