Strategier för videodistribution på YouTube : Naturliga vägar att gå för att maximera trafiken till ditt video-material på YouTube
Sui, Vera (2015)
Sui, Vera
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504013829
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504013829
Tiivistelmä
Syftet med detta examensarbete är att ge en inblick i praktiska strategier för användare av tjänsten YouTube att maximera trafik till sitt online videomaterial. För att komma fram till resultat har skribenten använt teorier publicerade av bl.a. olika sociala medieexperter och forskare inom onlinevideor och jämfört dem med populära YouTube-kanaler och videor. Arbetet är avgränsat genom att lämna bort vikten av målgrupp när material planeras och distribueras på tjänsten och den ekonomiska aspekten har också utelämnats från arbetet. Skribenten tittar på YouTube som en social medie och vad det för med sig för fördelar åt tjänstens användare och vad användare bör beakta när den optimerar sin YouTube-kanal och YouTube-videor. The goal with this thesis is to offer YouTube users an insight to what practical strategies there are to maximize consumer traffic to your online video material. The writer has used theories by different social media experts and online video researchers and compared them to popular YouTube channels and videos to get accurate results. The topics in this thesis has been narrowed down by not including the weight of target audience in planning and distributing on YouTube and the economic aspect has also been left out from this text. The writer has looked at YouTube as a social media and the advantages that comes with it and what users should take in consideration when optimizing their YouTube channels and videos.