• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Kirjaudu
  • Suomi
  • Svenska
  • English
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Liiketalous
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Liiketalous
  • Näytä viite
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blogin tavoitettavuuden parantaminen : otsikoinnin ja ajoituksen merkitys

Kipinoinen, Tero (2015)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Kipinoinen.pdf (482.5Kt)
Lataukset: 


Kipinoinen, Tero
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504073976
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä asiat vaikuttavat blogin tavoitettavuuteen. Erityisesti tutkinnan kohteena olivat toimeksiantaja yrityksen X blogikirjoitusten otsikot, julkaisuajat Kerätyn informaation avulla oli tarkoitus selvittää yritys X:n blogikirjoitusten tavoitettavuutta sosiaalisessa mediassa ja kirjoitusten lukuaikoja. Yritys X on videotuotanto alalla toimiva startup-yritys, joka perustettu vuonna 2013. Yrityksellä ei ollut vakiintunutta seurantamenetelmää blogien onnistumisen seurantaan, joten työhön kerätyn datan oli tarkoituksena toimia myös pohjana tulevaisuudessa tehtävälle seurannalle. Tämän lisäksi on tärkeää löytää keinot kuinka erottua valtavasta tietovirran määrästä.
Keräsin opinnäytetyössä esitetyt tulokset vuonna 2014 keväällä suorittamani harjoittelun aikana. Saatujen tulosten keräämisessä hyödynnettiin Google Analytics -työkalua, Facebookin omaa analysointialustaa ja Twitterin analysoinnissa hyödynnettiin Twitonomy-palvelua.
Yrityksen X blogeista kerättyjen tuloksien perusteella ei voi tehdä suoranaisia johtopäätöksiä miksi jotkut kirjoituksista menestyivät paremmin kuin toiset, koska kirjoitustyylit vaihtelivat paljon. Julkaisuajoista myöhään iltapäivällä tehdyt julkaisut menestyivät paremmin, mutta tämänkin vahvistamiseksi tarvitaan jatkuvaa seurantaa. Vaikka tulosten perusteella ei voi tehdä suoranaisia muutoksia toiminnan parantamiseen, loi se hyvän pohjan tulevien julkaisuiden seurantaan.
 
Kokoelmat
  • Liiketalous
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Rekisteriseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Rekisteriseloste