Kohderyhmän vaikutus Vernerin visuaalisessa suunnittelussa
Vähä-Aho, Reetta (2015)
Vähä-Aho, Reetta
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504194539
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504194539
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tehdä Nakkilan seurakunnan nuorisotyö Vernerille uusi yhtenäinen visuaalinen ilme. Tärkeää oli saada Vernerille nuorekas, mutta samalla seurakunnan toiminnalle sopiva ulkoasu.
Visuaalisen ilmeen pohjana käytettiin, graafisen alaan, yritysviestintään ja seurakuntaan liittyvää kirjallisuutta sekä asiantuntijan haastattelua. Erityisen tärkeää projektissa oli kohderyhmän ymmärtäminen. Vernerin nuorista saadun tiedon pohjalta kerättiin muun muassa kaksi erilaista käyttäjäpersoonaa.
Suunnittelutyössä visuaalinen ilme perustettiin uuteen logoon, jonka valintaan Vernerin nuoret saivat äänestyksen muodossa vaikuttaa. Lopputuloksena logon pohjalta tehtiin Vernerin internetsivujen, Facebookin ja Instagramin ilmeiden muuttaminen. Uudesta visuaalisesta ilmeestä koottiin vielä graafinen ohjeisto.
Visuaalisen ilmeen pohjana käytettiin, graafisen alaan, yritysviestintään ja seurakuntaan liittyvää kirjallisuutta sekä asiantuntijan haastattelua. Erityisen tärkeää projektissa oli kohderyhmän ymmärtäminen. Vernerin nuorista saadun tiedon pohjalta kerättiin muun muassa kaksi erilaista käyttäjäpersoonaa.
Suunnittelutyössä visuaalinen ilme perustettiin uuteen logoon, jonka valintaan Vernerin nuoret saivat äänestyksen muodossa vaikuttaa. Lopputuloksena logon pohjalta tehtiin Vernerin internetsivujen, Facebookin ja Instagramin ilmeiden muuttaminen. Uudesta visuaalisesta ilmeestä koottiin vielä graafinen ohjeisto.