Komentomoduuli : 3D-sisällöntuotantoa avoimen lähdekoodin peliin
Tabatabai-Irani, Ali (2015)
Tabatabai-Irani, Ali
Lapin ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504285241
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504285241
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössäni tutkin pelialalla käytettäviä erilaisia 3D-mallinnus- ja teksturointitekniikoita, joita hyödynsin työprosessissani. Valitsin aiheen oppiakseni itse syvällisemmin tuntemaan pelialalla käytettävää 3D-mallinnusta ja teksturointia. Tutkimustyötäni voin myöhemmin hyödyntää tulevassa ammatissani sekä antaa kattavan pohjan sekä tuleville opiskelijoille että muille alasta kiinnostuneille.
Tutkin työssäni Blender 2.71, Krita 2.8.3 ja Unity game engine -ohjelmia, mutta keskityn erityisesti Blender 2.71 ja Unity game enginea ohjelmiin. Selvitin ohjelmien käyttöjärjestelmiä ja Low polygon -mallinnuksen hyödyntämistä Kerbal space program -peliin. Kirjallisuutta ja opastusvideoita tutkimustyöni tueksi olen hankkinut internetistä.
Komentomoduulin mallinsin Blender 2.71 -ohjelmalla ja teksturoin Krita 2.8.3 -ohjelmalla. Konvertoin mallit Unity game enginella avoimen lähdekoodin Kerbal space program -peliin toimiviksi.
Työn tavoite toteutui vapaasti internetistä ladattavien ilmaisten sekä avoimen lähdekoodin ohjelmien avulla. Kerätyn ja tutkitun tiedon avulla sain lopputuloksesta toimivan ja visuaalisesti näyttävän lisäosan.
Tutkin työssäni Blender 2.71, Krita 2.8.3 ja Unity game engine -ohjelmia, mutta keskityn erityisesti Blender 2.71 ja Unity game enginea ohjelmiin. Selvitin ohjelmien käyttöjärjestelmiä ja Low polygon -mallinnuksen hyödyntämistä Kerbal space program -peliin. Kirjallisuutta ja opastusvideoita tutkimustyöni tueksi olen hankkinut internetistä.
Komentomoduulin mallinsin Blender 2.71 -ohjelmalla ja teksturoin Krita 2.8.3 -ohjelmalla. Konvertoin mallit Unity game enginella avoimen lähdekoodin Kerbal space program -peliin toimiviksi.
Työn tavoite toteutui vapaasti internetistä ladattavien ilmaisten sekä avoimen lähdekoodin ohjelmien avulla. Kerätyn ja tutkitun tiedon avulla sain lopputuloksesta toimivan ja visuaalisesti näyttävän lisäosan.