Liskomannen ─ 2D-ammuskelupeli Unitylla
Ruonala, Arto (2015)
Ruonala, Arto
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076701
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076701
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda yksinkertainen 2D ammuskelupeli. Peli toteutettiin käyttämällä Unity3D-pelinkehitystyökalua ja ohjelmointikielenä oli C#. Peli tehtiin omalähtöisenä projektina, joten toimeksiantajaa ei ole. Opinnäytetyön taustana oli oma mielenkiintoni pelikehitys-tä kohtaan ja halu luoda jotain itse tehtyä, jota voi esitellä vaikka tuleville työnantajille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa kerrotaan ohjelmointikielestä, suunnittelusta, toteutuksesta ja testauksesta. Toteutuksessa käydään läpi kuinka pelin ohjelmointipuoli luotiin pääpiirteittäin. Li-säksi kerrotaan Unity3D-pelinkehitystyökalun ominaisuuksista sekä 2D pelikehityksestä työkalul-la joka on enemmän tarkoitettu 3D tuotantoon.
Mistään mullistavasta pelistä tässä ei ole kyse. Vain yhden opiskelijan halusta saada tehtyä jo-tain oman näköistä sekä kehittää ohjelmointitaitojaan.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa kerrotaan ohjelmointikielestä, suunnittelusta, toteutuksesta ja testauksesta. Toteutuksessa käydään läpi kuinka pelin ohjelmointipuoli luotiin pääpiirteittäin. Li-säksi kerrotaan Unity3D-pelinkehitystyökalun ominaisuuksista sekä 2D pelikehityksestä työkalul-la joka on enemmän tarkoitettu 3D tuotantoon.
Mistään mullistavasta pelistä tässä ei ole kyse. Vain yhden opiskelijan halusta saada tehtyä jo-tain oman näköistä sekä kehittää ohjelmointitaitojaan.