Markkinointisuunnitelma Seikkailupuisto Atreenalinille
Borgström, Toni (2015)
Borgström, Toni
Saimaan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076805
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076805
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoitus oli tutkia markkinoinnin teoriaa ja yhdistää se tehokkaasti käytäntöön toteuttamalla markkinointisuunnitelma Seikkailupuisto Atreenalinille. Työn tarkoituksena oli myös toteuttaa markkinointitutkimus, joka toteutettiin maaliskuun alkupuoliskolla. Syksyllä käydystä keskustelusta yrityksen johdon kanssa syntyi ajatus toteuttaa kyseinen opinnäytetyö.
Teoria osuuden tieto on luettu pitkälti aiheeseen liittyvistä kirjoista. Tutkimuksessa käytetty tieto kerättiin vastaajilta Facebookissa julkistetun Webropol-kyselyn avulla. Viimeisen vaiheen markkinointisuunnitelman kokoamiseen teoria kasattiin yhteen saatujen tutkimustulosten kanssa.
Työn tuloksena yritykselle saatiin laadittua toimiva markkinointisuunnitelma. Tutkimuksen tulokset osoittivat, niin kuin ennakolta arvoitiinkin, että yrityksen tunnettuuden kanssa on ongelmia ja sen parantamiseen tulee keskittyä jatkossa. Tuloksista voitiin myös nähdä, että käyttökokemuksen omaavilla asiakkailla löytyi hyviä kokemuksia palveluista ja seikkailupuistoa ollaan valmiina suosittelemaan eteenpäin muille ihmisille. Seuraavana vaiheena yritykselle tulisi kasata toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma, joka auttaisi yrityksen markkinointia ja tunnettuuden lisäämistä.
Teoria osuuden tieto on luettu pitkälti aiheeseen liittyvistä kirjoista. Tutkimuksessa käytetty tieto kerättiin vastaajilta Facebookissa julkistetun Webropol-kyselyn avulla. Viimeisen vaiheen markkinointisuunnitelman kokoamiseen teoria kasattiin yhteen saatujen tutkimustulosten kanssa.
Työn tuloksena yritykselle saatiin laadittua toimiva markkinointisuunnitelma. Tutkimuksen tulokset osoittivat, niin kuin ennakolta arvoitiinkin, että yrityksen tunnettuuden kanssa on ongelmia ja sen parantamiseen tulee keskittyä jatkossa. Tuloksista voitiin myös nähdä, että käyttökokemuksen omaavilla asiakkailla löytyi hyviä kokemuksia palveluista ja seikkailupuistoa ollaan valmiina suosittelemaan eteenpäin muille ihmisille. Seuraavana vaiheena yritykselle tulisi kasata toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma, joka auttaisi yrityksen markkinointia ja tunnettuuden lisäämistä.