Sisällöllä someen : sisältötoimisto Media Content Newsin sosiaalisen median strategia ja verkkobrändi
Harmanen, Jenni (2015)
Harmanen, Jenni
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127516
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127516
Tiivistelmä
Miten rakennetaan yrityksen sosiaalisen median ohjeet ja verkkobrändi? Tämä opinnäytetyö pyrkii vastaamaan siihen kysymykseen. Sen lisäksi pyrin kertomaan, miksi sosiaalisen median käyttöön ylipäätään tarvitaan suunnitelma, minkälaisia välineitä ja strategioita viestimiseen voidaan käyttää, miten eri sosiaalisen median kanavat toimivat, milloin ja kuinka usein sosiaalisessa mediassa kannattaa julkaista.
Opinnäytetyön tuoteosana on sosiaalisen median ohjeistus Media Content
News -sisältötoimistolle. Kuvailen tutkielmassani ohjeiden rakentamisen prosessia ja sitä, minkälaisia vaikutuksia sillä oli yritykselle. Tämän lisäksi viimeisessä osiossa kerron myös, minkälaisia vaikeuksia suunnitelman toteuttamisessa ja sen noudattamisessa oli.
Opinnäytetyötä varten on haastateltu Media Content Newsin toimittaja Anni Saastamoista ja toimitusjohtaja Tomas Forsbäckiä sekä Yleisradion Kioski-ohjelman vastaavaa tuottajaa Antti Hirvosta.
Haastattelujen ja lähdeteosten pohjalta voidaan päätellä, että sosiaalisen median suunnitelmaa tarvitaan, jotta yritys voi saada uusia seuraajia ja asiakkaita. Suunnitelma luo rutiinin ja pohjatyön työntekijöille. Kaikista tärkeintä on aktiivinen läsnäolo.
Opinnäytetyön tuoteosana on sosiaalisen median ohjeistus Media Content
News -sisältötoimistolle. Kuvailen tutkielmassani ohjeiden rakentamisen prosessia ja sitä, minkälaisia vaikutuksia sillä oli yritykselle. Tämän lisäksi viimeisessä osiossa kerron myös, minkälaisia vaikeuksia suunnitelman toteuttamisessa ja sen noudattamisessa oli.
Opinnäytetyötä varten on haastateltu Media Content Newsin toimittaja Anni Saastamoista ja toimitusjohtaja Tomas Forsbäckiä sekä Yleisradion Kioski-ohjelman vastaavaa tuottajaa Antti Hirvosta.
Haastattelujen ja lähdeteosten pohjalta voidaan päätellä, että sosiaalisen median suunnitelmaa tarvitaan, jotta yritys voi saada uusia seuraajia ja asiakkaita. Suunnitelma luo rutiinin ja pohjatyön työntekijöille. Kaikista tärkeintä on aktiivinen läsnäolo.