Sosiaalisen median strategia Tietoa Finland Oy:lle
Hanhilahti, Ella (2015)
Hanhilahti, Ella
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505209185
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505209185
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Tietoa Finland Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda Tietoalle selkeä sosiaalisen median strategia, eli ohjeistus siitä, miten markkinointia sosiaalisessa mediassa käytännössä hoidetaan. Opinnäytetyö toteutettiin kevään 2015 aikana.
Teoriaosuus opinnäytetyössä on jaettu kahden pääotsikon alle. Ensimmäisessä osiossa käydään läpi markkinointiviestinnän muutosta. Miten mediat ovat muuttuneet vuosien saatossa ja miten markkinoinnista on tullut vuorovaikutteista ja keskustelevaa. Toisessa osiossa esitellään lyhyesti sosiaalisen median kanavat Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube ja Vimeo, joita strategiassa käytetään. Lisäksi pohditaan näiden käyttöön liittyviä huomioon otettavia asioita. Samassa kappaleessa käydään myös läpi strategiaa ja sen sisältöä, sekä kahta esimerkkiyritystä ja heidän markkinointiaan sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median strategia onnistuu, kun se otetaan käyttöön ja muokataan kokemuksien perusteella vieläkin paremmaksi. Lopuksi liitteenä on Sosiaalisen median strategia Tietoalle.
Teoriaosuus opinnäytetyössä on jaettu kahden pääotsikon alle. Ensimmäisessä osiossa käydään läpi markkinointiviestinnän muutosta. Miten mediat ovat muuttuneet vuosien saatossa ja miten markkinoinnista on tullut vuorovaikutteista ja keskustelevaa. Toisessa osiossa esitellään lyhyesti sosiaalisen median kanavat Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube ja Vimeo, joita strategiassa käytetään. Lisäksi pohditaan näiden käyttöön liittyviä huomioon otettavia asioita. Samassa kappaleessa käydään myös läpi strategiaa ja sen sisältöä, sekä kahta esimerkkiyritystä ja heidän markkinointiaan sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median strategia onnistuu, kun se otetaan käyttöön ja muokataan kokemuksien perusteella vieläkin paremmaksi. Lopuksi liitteenä on Sosiaalisen median strategia Tietoalle.