Sisäänostojen kehittäminen palvelumuotoilun avulla
Annola, Mari (2015)
Annola, Mari
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505219334
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505219334
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on kehittää sisäänostajan työkalupakettia joka auttaa tuotteiden valinnassa asiakkaiden mieltymysten mukaisessa tarjonnassa. Työssä hyödynnetään palvelumuotoilun ja osallistavan suunnittelun menetelmiä. Mieltymyksiä tutkitaan mm. trendien ja elämäntapojen kautta. Työssä perehdytään vaateostoihin ja siihen kuinka vaatteet tulisi valita, jotta myynti taattaisiin. Työssä pyritään luomaan mahdollisia konsepteja, kyselypohjia tai muita apuja joita voitaisiin käyttää apuna ennen ostoille suuntaamista ja joiden avulla kartotettaisiin asiakkaiden mielipiteitä millaiset tuotteet olisivat tämän hetken suosituimpia ja myyvimpiä.
Opinnäytetyössä haastateltiin Mick'sin ketjupäällikkö Mervi Ketolaista sisäänostoista ja hankittiin tietoa asiakaskyselyllä joka julkastiin Mick'sin omilla internet -sivuilla.
Tuloksena syntyi kolme palvelumuotoilun menetelmällä luotua konseptia, jotka on toteutettu kyselyn pohjalta vastaamaan asiakkaiden mieltymyksiä osallistua valikoiman valitsemiseen. Prosessi eteni ideoinnista Photoshop -luonnoksiin.
Opinnäytetyössä haastateltiin Mick'sin ketjupäällikkö Mervi Ketolaista sisäänostoista ja hankittiin tietoa asiakaskyselyllä joka julkastiin Mick'sin omilla internet -sivuilla.
Tuloksena syntyi kolme palvelumuotoilun menetelmällä luotua konseptia, jotka on toteutettu kyselyn pohjalta vastaamaan asiakkaiden mieltymyksiä osallistua valikoiman valitsemiseen. Prosessi eteni ideoinnista Photoshop -luonnoksiin.