Visuaalisen viestinnän perusteiden suunnittelu LumoKidsille
Kalliokoski, Toni (2015)
Kalliokoski, Toni
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052610281
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052610281
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella LumoKidsille visuaalisen viestinnän perusteet, joita yritys voisi hyödyntää tulevaisuudessa. Suunnittelussa käytettiin apuna design management -prosessia. Tämän prosessin avulla pyrittiin selvittämään vastauksia kysymyksiin, mitä yritys on, millainen yritys haluaa olla ja miten yritys haluaa viestiä.
Tutkimustietoa saatiin kilpailijavertailun, moodboardien sekä yrittäjien kanssa käytyjen keskustelujen avulla. Keskusteluja käytiin sekä henkilökohtaisesti että sähköpostilla. Yhtenä tutkimushaasteena oli löytää suunnittelulle yhteinen näkemys.
Suunnittelutyön lopputuloksena muodostettiin LumoKidsin visuaalisen viestinnän perusteet, joita esitellään yritystunnuksen, käyntikortin, esitteen ja internet-sivujen avulla. Nyt saatu tulos luo hyvän pohjan yrityksen tulevalle suunnittelulle.
Tutkimustietoa saatiin kilpailijavertailun, moodboardien sekä yrittäjien kanssa käytyjen keskustelujen avulla. Keskusteluja käytiin sekä henkilökohtaisesti että sähköpostilla. Yhtenä tutkimushaasteena oli löytää suunnittelulle yhteinen näkemys.
Suunnittelutyön lopputuloksena muodostettiin LumoKidsin visuaalisen viestinnän perusteet, joita esitellään yritystunnuksen, käyntikortin, esitteen ja internet-sivujen avulla. Nyt saatu tulos luo hyvän pohjan yrityksen tulevalle suunnittelulle.