Markkinointisuunnitelma Warkis Varkaus Ry
Hiltunen, Pekka (2015)
Hiltunen, Pekka
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710595
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710595
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Warkis Varkaus Ry on varkautelainen jääkiekkoseura, joka on aloittanut toimintansa vuonna 1983. Warkiksella on toimintaa niin edustustasolla miesten sarjassa kuin junioreissa tyttöjen ja poikien sarjoissa. Warkis tarvitsee toimintansa tulevaisuuden parantamiseksi markkinointisuunnitelman. Kilpailu harrastajista ja tukijoista on lajien välillä jatkuvasti kovempaa ja näin ollen suunnitelman toteuttaminen on tärkeää. Opinnäytetyössä on esitelty markkinointikeinoja Warkikselle ja selvitykset vaadittavista toimenpiteistä. Markkinoinnin onnistuminen on tärkeää ja auttaa kohentamaan Warkiksen nykytilannetta jääkiekkoperinteiden jatkamiseksi entistä paremmalla tasolla.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella Warkiksen markkinoinnin nykytilaa ja kehittää sitä. Työssä on myös esitelty kokonaan uusia ideoita seuran ja lajin markkinointiin. Työn tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma, jonka avulla on saada seuran toimintaan lisää tukijoita ja harrastajia.
Opinnäytetyössä esitellään markkinointia ja koska kyseessä on markkinointisuunnitelma urheiluseuralle, raporttiin kirjoitettiin myös erillinen luku urheilumarkkinoinnista. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisen opinnäytetyön me-netelmällä.
Markkinointisuunnitelmaa on mahdollista jatkossa laajentaa erimerkiksi uusien markkinointi-ideoiden avulla. Tärkeimpänä asiana kuitenkin on se, että Warkis aloittaa aktiivisemman markkinoinnin mahdollisimman nopeasti.
Warkis Varkaus Ry on varkautelainen jääkiekkoseura, joka on aloittanut toimintansa vuonna 1983. Warkiksella on toimintaa niin edustustasolla miesten sarjassa kuin junioreissa tyttöjen ja poikien sarjoissa. Warkis tarvitsee toimintansa tulevaisuuden parantamiseksi markkinointisuunnitelman. Kilpailu harrastajista ja tukijoista on lajien välillä jatkuvasti kovempaa ja näin ollen suunnitelman toteuttaminen on tärkeää. Opinnäytetyössä on esitelty markkinointikeinoja Warkikselle ja selvitykset vaadittavista toimenpiteistä. Markkinoinnin onnistuminen on tärkeää ja auttaa kohentamaan Warkiksen nykytilannetta jääkiekkoperinteiden jatkamiseksi entistä paremmalla tasolla.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella Warkiksen markkinoinnin nykytilaa ja kehittää sitä. Työssä on myös esitelty kokonaan uusia ideoita seuran ja lajin markkinointiin. Työn tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma, jonka avulla on saada seuran toimintaan lisää tukijoita ja harrastajia.
Opinnäytetyössä esitellään markkinointia ja koska kyseessä on markkinointisuunnitelma urheiluseuralle, raporttiin kirjoitettiin myös erillinen luku urheilumarkkinoinnista. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisen opinnäytetyön me-netelmällä.
Markkinointisuunnitelmaa on mahdollista jatkossa laajentaa erimerkiksi uusien markkinointi-ideoiden avulla. Tärkeimpänä asiana kuitenkin on se, että Warkis aloittaa aktiivisemman markkinoinnin mahdollisimman nopeasti.