Developing an Event Marketing Strategy Using Digital Media : Case: Data Group Jyväskylä
Ström, Carina; Pöysti, Senni (2015)
Ström, Carina
Pöysti, Senni
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052610429
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052610429
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää tapahtumamarkkinointimetodi Data Group Jyväskylän järjestämää brunssia varten käyttäen digitaalista mediaa. Tavoitteina oli selvittää, minkä median kautta osallistujat ja kutsutut haluavat, että heihin otetaan yhteyttä ja millainen sisältö olisi houkutteleva.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin toimintatutkimus. Aineisto kerättiin monimenetelmällä käyttäen kvantitatiivista ja kvalitatiivista menetelmää, joka sisälsi kaksi kyselylomaketta. Ensimmäinen kysely oli tulostettu, ja se oli suunnattu kuudelle tapahtumaan osallistujalle. Toinen kysely toimitettiin sähköisesti, ja se oli tarkoitettu niiden yrityksien johdolle, jotka eivät rekisteröityneet tapahtumaan. Pääpaino oli sähköisessä kyselyssä. Sähköinen kysely lähetettiin 298 vastaanottajalle, joista 173 avasi kyselyn, mutta vain 13 vastasi siihen. Kyselyt kehitettiin olemassa olevan teorian pohjalta ja muokattiin yrityksen tyylin ja tarpeiden mukaisesti.
Tulokset osoittivat, että pääsyy miksi kutsutut eivät osallistuneet tapahtumaan oli sopimaton ajankohta. Lisäksi tulokset paljastivat, että vaikuttava puhuja tai ajankohdan muutos motivoisi vastaajia osallistumaan tulevaisuudessa. Lisäksi tuloksista kävi yksimielisesti ilmi, että sähköposti olisi mieluisin tapa saada tapahtumakutsu. Tulosten pohjalta tehtiin suositus, jolla pyritään tulevaisuudessa kasvattamaan yrityksen tapahtuman osallistujamäärää.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin toimintatutkimus. Aineisto kerättiin monimenetelmällä käyttäen kvantitatiivista ja kvalitatiivista menetelmää, joka sisälsi kaksi kyselylomaketta. Ensimmäinen kysely oli tulostettu, ja se oli suunnattu kuudelle tapahtumaan osallistujalle. Toinen kysely toimitettiin sähköisesti, ja se oli tarkoitettu niiden yrityksien johdolle, jotka eivät rekisteröityneet tapahtumaan. Pääpaino oli sähköisessä kyselyssä. Sähköinen kysely lähetettiin 298 vastaanottajalle, joista 173 avasi kyselyn, mutta vain 13 vastasi siihen. Kyselyt kehitettiin olemassa olevan teorian pohjalta ja muokattiin yrityksen tyylin ja tarpeiden mukaisesti.
Tulokset osoittivat, että pääsyy miksi kutsutut eivät osallistuneet tapahtumaan oli sopimaton ajankohta. Lisäksi tulokset paljastivat, että vaikuttava puhuja tai ajankohdan muutos motivoisi vastaajia osallistumaan tulevaisuudessa. Lisäksi tuloksista kävi yksimielisesti ilmi, että sähköposti olisi mieluisin tapa saada tapahtumakutsu. Tulosten pohjalta tehtiin suositus, jolla pyritään tulevaisuudessa kasvattamaan yrityksen tapahtuman osallistujamäärää.