Markkinointiviestinnän kehittäminen autourheilutapahtumalle
Ketonen, Juho (2015)
Ketonen, Juho
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111589
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111589
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Suomessa järjestettävien autourheilutapahtumien ulkoista markkinointiviestintää, erityisesti keskittyen opinnäytetyön toimeksiantajan Lempäälän Urheiluautoilijat Ry:n Kardaanikunkku-tapahtuman ulkoiseen markkinointiviestintään. Kehittämissuunnitelma koostuu kahdesta eri osasta, teoreettisesta ja toiminnallisesta.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus keskittyy ulkoisen markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin ja käsitteisiin. Toiminnallinen osuus käsittää Kardaanikunkku-tapahtuman case-tutkimuksen sekä benchmarking-vertailuanalayysin valituista auto-urheilutapahtumista. Opinnäytetyö on siis toiminnallinen ja työssä tehtyä suunnitelmaa käytetään apuna Kardaanikunkku-tapahtuman ulkoisessa markkinointiviestinnässä.
Tehtyjen tutkimusten perusteella opinnäytetyön kehitysosuudessa tehtiin suunnitelma ulkoisen markkinoinnin kehittämiseen. Ulkoista markkinointisuunnitelmaa apuna käyttäen tapahtumalle luotiin omat verkkosivut, sosiaalisen median yhteisösivu ja mediakortti tapahtuman markkinointiin.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus keskittyy ulkoisen markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin ja käsitteisiin. Toiminnallinen osuus käsittää Kardaanikunkku-tapahtuman case-tutkimuksen sekä benchmarking-vertailuanalayysin valituista auto-urheilutapahtumista. Opinnäytetyö on siis toiminnallinen ja työssä tehtyä suunnitelmaa käytetään apuna Kardaanikunkku-tapahtuman ulkoisessa markkinointiviestinnässä.
Tehtyjen tutkimusten perusteella opinnäytetyön kehitysosuudessa tehtiin suunnitelma ulkoisen markkinoinnin kehittämiseen. Ulkoista markkinointisuunnitelmaa apuna käyttäen tapahtumalle luotiin omat verkkosivut, sosiaalisen median yhteisösivu ja mediakortti tapahtuman markkinointiin.