Myynnin edistäminen nykypäivänä : Salesframe myynnin edistämisen ratkaisuna
Selkänen, Antton (2015)
Selkänen, Antton
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111681
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111681
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Salesframe Oy:lle keväällä 2015. Työn tarkoituksena oli luoda yrityksen myynnille esitys, jota hyödyntää asiakastapaamisten aikana sekä asiakkuuden jälkihoidossa. Esityksen aihe on Salesframen tarjoama myynnin edistämisen ratkaisu, joka pyrkii tukemaan myyjää asiakaskohtaamisten aikana. Ratkaisu tukee myyjää keskustelun aikana tapahtuvassa arvonargumentoinnissa ja tehostaa myyjän päivittäisiä rutiineja.
Tuotoksen tavoite on pystyä tarjoamaan Salesframen myyjille esitys, jota he pystyvät hyödyntämään asiakastapaamisessa kuvatakseen ratkaisua asiakkaalle. Lisäksi tuotos tullaan asiakastapaamisen jälkeen tarjoamaan asiakkaalle, jonka pohjalta hän pystyy esittelemään ratkaisua yrityksen sisällä ja viemään ratkaisun hankintaa eteenpäin. Lisäksi opinnäytetyön tavoitteena on teoriapohjassa avata myynnin edistämistä käsitteenä ja kuvata mitä se tarkoittaa tänä päivänä kun myynnin merkitys on kasvanut.
Teoria osuudessa käsitellään myynnin edistämistä sekä myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä. Myynnin edistämisen teoria osuus on jaettu neljään osaan. Aihetta käsitellään eri määritelmien, tavoitteiden, keinojen ja ratkaisuiden pohjalta. Näissä kappaleissa tuodaan esiin mitä myynnin edistäminen tänä päivänä on, miten se toteutuu käytännössä ja millaisia eri tapoja sitä on toteuttaa.
Tuotos toteutettiin Salesframella käytyjen keskustelujen, työharjoittelussa opittujen asioiden sekä teorian pohjalta. Tuotosta toteutettaessa tehtiin eri luonnos vaiheita, jonka pohjalta käytiin yrityksen sisäisesti keskustelua millainen esityksen tulisi olla ja mihin suuntaan sitä tulisi kehittää. Keskusteluiden pohjalta oli mahdollista varmistaa, että tuotoksesta tuli yritykselle hyödyllinen ja se kuvaa tarjottua ratkaisua oikein.
Tuotos ladattiin lopulta Salesframen omaan myynnin edistämisen työkaluun, josta myyjät pystyvät tarvittaessa sitä hyödyntämään tai tarvittaessa lataamaan ja muuttamaan tai jatkokehittämään tuotosta. Viimeistä versiota esitellessä yrityksessä oltiin yksimielisiä, että
Tuotoksen tavoite on pystyä tarjoamaan Salesframen myyjille esitys, jota he pystyvät hyödyntämään asiakastapaamisessa kuvatakseen ratkaisua asiakkaalle. Lisäksi tuotos tullaan asiakastapaamisen jälkeen tarjoamaan asiakkaalle, jonka pohjalta hän pystyy esittelemään ratkaisua yrityksen sisällä ja viemään ratkaisun hankintaa eteenpäin. Lisäksi opinnäytetyön tavoitteena on teoriapohjassa avata myynnin edistämistä käsitteenä ja kuvata mitä se tarkoittaa tänä päivänä kun myynnin merkitys on kasvanut.
Teoria osuudessa käsitellään myynnin edistämistä sekä myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä. Myynnin edistämisen teoria osuus on jaettu neljään osaan. Aihetta käsitellään eri määritelmien, tavoitteiden, keinojen ja ratkaisuiden pohjalta. Näissä kappaleissa tuodaan esiin mitä myynnin edistäminen tänä päivänä on, miten se toteutuu käytännössä ja millaisia eri tapoja sitä on toteuttaa.
Tuotos toteutettiin Salesframella käytyjen keskustelujen, työharjoittelussa opittujen asioiden sekä teorian pohjalta. Tuotosta toteutettaessa tehtiin eri luonnos vaiheita, jonka pohjalta käytiin yrityksen sisäisesti keskustelua millainen esityksen tulisi olla ja mihin suuntaan sitä tulisi kehittää. Keskusteluiden pohjalta oli mahdollista varmistaa, että tuotoksesta tuli yritykselle hyödyllinen ja se kuvaa tarjottua ratkaisua oikein.
Tuotos ladattiin lopulta Salesframen omaan myynnin edistämisen työkaluun, josta myyjät pystyvät tarvittaessa sitä hyödyntämään tai tarvittaessa lataamaan ja muuttamaan tai jatkokehittämään tuotosta. Viimeistä versiota esitellessä yrityksessä oltiin yksimielisiä, että