Myyntipalvelusta lähtevän sisäisen viestinnän kehittäminen, case: Holiday Club Saimaa
Liukka, Emma (2015)
Liukka, Emma
Saimaan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211866
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211866
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin yhdessä Holiday Club Saimaan kanssa. Työn tarkoituksena oli selvittää Holiday Club Saimaan myyntipalvelusta lähtevän sisäisen viestinnän nykytila ja sen kehitystarpeet. Tutkija antoi myös oman ehdotelman sisäisen viestinnän parantamiseksi.
Tutkimusmenetelmänä oli kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Haastattelumuodoksi valittiin teemahaastattelu. Haastattelut suoritettiin Webropol-ohjelmalla sähköisesti, jotta vastaajien henkilöllisyys ei selviäisi. Haastatteluun vastasi 12 osasto- tai vuoropäällikköä.
Vastauksia analysoidessa oli helppoa todeta, että myyntipalvelusta lähtevä viesti oli tarpeellista, avointa ja ymmärrettävää. Se tavoitti vastaanottajan oikeaan aikaan. Haasteeksi koitui viestin tarkkuus ja tiedon saaminen kaikkien työntekijöiden tietoon. Tutkimukseen osallistuneet vastaajat antoivat paljon kehitysehdotuksia.
Holiday Club Saimaa voi hyödyntää tutkimuksen tuloksia myyntipalvelusta lähtevän sisäisen viestinnän kehittämiseksi. Tutkimus antaa uutta ja hyödyllistä tietoa sisäisen viestinnän nykytilasta sekä kehitysehdotuksia. Uusia sisäisen viestinnän keinoja käyttöön ottaessa tuloksia ja kehitystä tulisi seurata.
Tutkimusmenetelmänä oli kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Haastattelumuodoksi valittiin teemahaastattelu. Haastattelut suoritettiin Webropol-ohjelmalla sähköisesti, jotta vastaajien henkilöllisyys ei selviäisi. Haastatteluun vastasi 12 osasto- tai vuoropäällikköä.
Vastauksia analysoidessa oli helppoa todeta, että myyntipalvelusta lähtevä viesti oli tarpeellista, avointa ja ymmärrettävää. Se tavoitti vastaanottajan oikeaan aikaan. Haasteeksi koitui viestin tarkkuus ja tiedon saaminen kaikkien työntekijöiden tietoon. Tutkimukseen osallistuneet vastaajat antoivat paljon kehitysehdotuksia.
Holiday Club Saimaa voi hyödyntää tutkimuksen tuloksia myyntipalvelusta lähtevän sisäisen viestinnän kehittämiseksi. Tutkimus antaa uutta ja hyödyllistä tietoa sisäisen viestinnän nykytilasta sekä kehitysehdotuksia. Uusia sisäisen viestinnän keinoja käyttöön ottaessa tuloksia ja kehitystä tulisi seurata.