• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Kirjaudu
  • Suomi
  • Svenska
  • English
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • International Business and Marketing Logistics
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • International Business and Marketing Logistics
  • Näytä viite
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blog marketing plan for the case company

Heino, Jari-Pekka (2015)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Heino Jari-Pekka Blog Marketing Plan.pdf (1.255Mt)
Lataukset: 


Heino, Jari-Pekka
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060312054
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli etsiä tietoa blogimarkkinoinnista ja saada aikaan blogimarkkinointisuunnitelma kohdeyritykselle. Yksi tarkoitus oli myös tutkia blogien hyötyä ja tärkeyttä markkinoinnissa. Kohdeyritys on liikuntapalvelujaja tuotteita asiakkaille tarjoava yritys. Kohdeyrityksen palveluita ovat muun muassa
Personal Trainer- koulutukset, yrityshyvinvointipalvelut, kahvakuulakoulutukset ja muut ammattitason koulutukset. Tuotteita ovat liikunta-alan erilaisia tuotteita kuten
urheiluvaatteet ja välineet. Tutkimus selvitti blogimarkkinoinnin hyötyjä ja miten kohdeyritys voisi toteuttaa blogimarkkinointia. Teoriaosassa käsiteltiin markkinointia, sosiaalista mediaa, sosiaalisten median
markkinointia ja sisältömarkkinointia. Empiirisessä osassa luotiin blogimarkkinointisuunnitelma kohdeyritykselle käyttäen aiemmin opittua teoriaa taustana ja käyttämällä opinnäytetyön kirjoittajan omia kokemuksia ja näkemyksiä.
Opinnäytetyön alussa käsiteltiin työn tarkoituksia ja tavoitteita ja esiteltiin kohdeyritys jonka jälkeen teoriaosassa ensimmäisenä käsiteltiin markkinointia ja
markkinointimix strategiaa. Tämän jälkeen esiteltiin sosiaalinen media, sosiaalisen median markkinointia ja sisältömarkkinointia. Empiirisessä tutkimuksessa käytettiin
teoriaa sovellettuna sopivaksi blogimarkkinointiin ja kohdeyrityksen tarpeisiin ja mahdollisuuksiin. Empiirisessä osassa käytettiin myös vertailukehittämistä jossa
verrattiin ja opiskeltiin menestyneitä blogeja ja käytettiin joitain näistä opittuja asioita kohdeyrityksen markkinointisuunnitelmaan. Tutkimuksen tuloksena blogimarkkinointisuunnitelma kohdeyritykselle tukena
vertailukehitys kahdesta menestyksekkäästä blogista, periaatteita markkinointimix strategiasta ja statistiikasta. Tutkimuksen perusteella voidaan myös todeta, että tulos
ei ainoastaan ole toimiva kohdeyritykselle, mutta sitä voidaan soveltaa myös muihin yrityksiin samoilla periaatteilla. Tutkimuksessa myös todetaan blogien huonoja
puolia markkinoijan näkökulmasta. Tuloksena voidaankin todeta, että blogit eivät ole aina niin tehokkaita kuin luullaan. Blogimarkkinoinnin toteuttaminen vaatii paljon
kärsivällisyyttä, koska niiden tulokset eivät ole niin näkyviä kuin esimerkiksi muiden sosiaalisen median työkalujen kanssa. Blogeja pitää myös kirjoittaa säännöllisesti,
koska säännöllisyydellä luodaan säännöllisiä asiakkaita mutta myös jonkun näköinen tavoite. Blogia jota päivitetään epäsäännöllisesti, on vaikea seurata lukijoiden
näkökulmasta, mutta taas säännöllisyys tarkoittaa, että kirjoittajalla on tarpeeksi hyvää sisältöä siihen.
 
Kokoelmat
  • International Business and Marketing Logistics
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Rekisteriseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Rekisteriseloste