Pienen yrityksen Facebook-sivujen sisällöntuottamisen haasteet ja ylläpidon vaatimat resurssit : Case: Afrodite Oy
Säävuori, Merle (2015)
Säävuori, Merle
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060312149
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060312149
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee sisällöntuotannollisia haasteita ja ylläpidon vaatimia resursseja yritysten sosiaalisen median, erityisesti Facebookin käytössä. Työssä pyritään selvittämään, millä tavoin pienet yritykset pystyvät toiminnassaan hyödyntämään Facebookia ja mitä Facebook-sivujen käyttöönotto ja ylläpito vaatii yrityksiltä.
Opinnäytetyötä varten toteutettiin tapaustutkimus, jossa satakuntalaiselle hiuskosmetiikan maahantuonti- ja tukkuyritykselle Afrodite Oy:lle perustettiin Facebook-sivut. Kirjallisuus- ja nettilähteistä saatua tietoa sovellettiin ja testattiin käytännössä yrityksen Facebook-sivuilla. Tapaustutkimuksen avulla selvitettiin myös sisällöntuotannollisia haasteita ja Facebook-sivujen ylläpidon resurssivaatimuksia.
Tapaustutkimuksesta saatujen tietojen ja havaintojen pohjalta tehdään yhteenveto siitä, mitä asioita pienen yrityksen kannattaa ottaa huomioon Facebook-sivujen ylläpidossa ja mitkä asiat voivat muodostua ongelmakohdiksi. Tutkimuksesta saatiin kokemuksia ja alustavia tuloksia siitä, mitä kohdeyritys Afrodite Oy on hyötynyt Facebook-sivusta.
Opinnäytetyötä varten toteutettiin tapaustutkimus, jossa satakuntalaiselle hiuskosmetiikan maahantuonti- ja tukkuyritykselle Afrodite Oy:lle perustettiin Facebook-sivut. Kirjallisuus- ja nettilähteistä saatua tietoa sovellettiin ja testattiin käytännössä yrityksen Facebook-sivuilla. Tapaustutkimuksen avulla selvitettiin myös sisällöntuotannollisia haasteita ja Facebook-sivujen ylläpidon resurssivaatimuksia.
Tapaustutkimuksesta saatujen tietojen ja havaintojen pohjalta tehdään yhteenveto siitä, mitä asioita pienen yrityksen kannattaa ottaa huomioon Facebook-sivujen ylläpidossa ja mitkä asiat voivat muodostua ongelmakohdiksi. Tutkimuksesta saatiin kokemuksia ja alustavia tuloksia siitä, mitä kohdeyritys Afrodite Oy on hyötynyt Facebook-sivusta.