Tapahtumapalveluiden tuotteistaminen Mukkulan Tapahtumahotellille
Kostamo, Aada (2015)
Kostamo, Aada
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412361
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412361
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tarkasteli tapahtumahotellin konseptointia. Työn tarkoituksena oli löytää tapahtumatoiminnan ja majoitustoiminnan elementtejä, joita yhdistämällä voidaan luoda toimiva malli tapahtumahotellista. Työ toteutettiin GSP Group Oy:n toimeksiannosta, ja se toimii osana heidän Mukkulan alueen kehitysprojektiaan LADEC Oy:lle. Mukkulan tapahtumahotellin hankesuunnitelmassa tarkastellaan tapahtumahotellin konseptointia. Tämänhetkisessä Mukkulan tapahtumahotellin suunnitelmassa korostetaan tuottavien tapahtumien järjestämistä ympärivuotisesti.
Työn tutkimusosuudessa tiedonkeruumenetelminä käytettiin kyselytutkimusta ja benchmarkingia. Kyselytutkimus oli tietoperustan mukaisesti suunnattu alueen yritysasiakkaille, ja benchmarking tutkimuksessa keskityttiin jo tuotteistettuihin palveluihin alan edelläkävijöiltä.
Tietoperustan ja tutkimustulosten pohjalta vastattiin esitettyihin tutkimuskysymyksiin, ja työn konkreettisena tuotoksena syntyivät muistilistat erilaisten palvelupakettejen tuotteistamisen lähtökohdiksi. Muistilistoille kerättiin elementtejä tuottavien ja toimivien tapahtumien elementeistä. Niitä voidaan käyttää pohjana tapahtumien tuotteistamisessa.
Työn tutkimusosuudessa tiedonkeruumenetelminä käytettiin kyselytutkimusta ja benchmarkingia. Kyselytutkimus oli tietoperustan mukaisesti suunnattu alueen yritysasiakkaille, ja benchmarking tutkimuksessa keskityttiin jo tuotteistettuihin palveluihin alan edelläkävijöiltä.
Tietoperustan ja tutkimustulosten pohjalta vastattiin esitettyihin tutkimuskysymyksiin, ja työn konkreettisena tuotoksena syntyivät muistilistat erilaisten palvelupakettejen tuotteistamisen lähtökohdiksi. Muistilistoille kerättiin elementtejä tuottavien ja toimivien tapahtumien elementeistä. Niitä voidaan käyttää pohjana tapahtumien tuotteistamisessa.