Undersökning om kundtillfredställelse i Helsingfors ishall för HIFK
Jensen, Isabella (2015)
Jensen, Isabella
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2015
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Finland
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412479
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412479
Tiivistelmä
Ishockey är en av Finlands mest älskade sporter och idrottsföreningen kamra-terna Helsingfors med andra ord HIFK är ett av de äldsta lagen i finska mäster-skaps liga och fungerar som min uppdragsgivare. Syftet med detta arbete är att undersöka vad som ger en bra upplevelse i Helsingfors ishall och vad som kunde utvecklas i hallens tjänster. Undersökningen genomfördes i Helsingfors ishall under CHL matcherna men också under ett par finskamästerskaps mat-cher i form av enkät, dessutom intervjuades 2 st. respondenter under sä-songen 2014-2015. Resultaten visade att de flesta besökarna var nöjda men många ville också ha förbättring på tjänster och underhållning. Ice hockey is a loved sport in Finland. The Finnish hockey team HIFK, in other words Idrottsföreningen Kamraterna Helsingfors r.f. is the oldest team in the capital region and is my commissioner in this thesis. The purpose of the thesis is to find out what motivates the customers of HIFK in Helsinki Ice Hall, what gives the best experience and how could the service be developed. The survey was conducted at the Helsinki Ice Hall in CHL games but also for a couple of Finnish championship matches in the form of questionnaires, outside the rink I interviewed two respondents in the season 2014-2015. The results showed that most visitors to the ice rink were satisfied but many also wanted the improvement of services and entertainment.