Life Pole Vault Challenge Ideapark tapahtumalle kehitysehdotuksia
Nikkanen, Minna (2015)
Nikkanen, Minna
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412461
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412461
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Life Pole Vault Challenge Ideapark –tapahtuman yhteistyökumppaneiden mielipiteitä tapahtuman sujuvuudesta sekä antaa tutkimusten pohjalta kehitysideoita, mikäli tapahtuma järjestetään jatkossa. Kyseinen tapahtuma on ensimmäinen Suomessa järjestetty kilpailutapahtuma kauppakeskuksessa. Lajina seiväshyppy tuo tapahtumalla extremen luonteen. Toimeksiantajana oli Cresta Management Oy, joka toimi tapahtuman järjestäjänä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään yleisesti tapahtumamarkkinointia, tapahtuman markkinointia tarkentuen sosiaalisen median hyödyntämiseen sekä sponsorointia.
Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, johon osallistui 9 yhteistyöyritystä. Osa yrityksistä on ollut tapahtumassa mukana molempina vuosina, kun se on järjestetty. Loput yhtenä vuonna. Kyselyt toteutettiin kesän 2014 aikana.
Tutkimusten tulosten mukaan tapahtumaan osallistuneet olivat yleisesti hyvin tyytyväisiä Life Pole Vault Challenge Ideapark –tapahtumaan. Eri lajien väliajoille toivottiin lisää ohjelmaa. Markkinoinnin osalta toivottiin vielä parempaa sosiaalisen median parempaa hyödyntämistä, sekä kauppakeskuksen kuulutusten hyödyntämistä yhteistyöyritysten esiintuomiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään yleisesti tapahtumamarkkinointia, tapahtuman markkinointia tarkentuen sosiaalisen median hyödyntämiseen sekä sponsorointia.
Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, johon osallistui 9 yhteistyöyritystä. Osa yrityksistä on ollut tapahtumassa mukana molempina vuosina, kun se on järjestetty. Loput yhtenä vuonna. Kyselyt toteutettiin kesän 2014 aikana.
Tutkimusten tulosten mukaan tapahtumaan osallistuneet olivat yleisesti hyvin tyytyväisiä Life Pole Vault Challenge Ideapark –tapahtumaan. Eri lajien väliajoille toivottiin lisää ohjelmaa. Markkinoinnin osalta toivottiin vielä parempaa sosiaalisen median parempaa hyödyntämistä, sekä kauppakeskuksen kuulutusten hyödyntämistä yhteistyöyritysten esiintuomiseksi.