Conveying the brand of Finnvox in digital media
Saarinen, Jukka-Pekka (2015)
Saarinen, Jukka-Pekka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061013104
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061013104
Tiivistelmä
Organisaation läsnäolo ja kuva verkossa rakentavat sen digitaalisen brändin. Jotta brändiä voidaan välittää verkossa selkeästi ja aidosti, täytyy käyttää tiettyjä työkaluja ja syvempää analyysiä itse brändistä, jotta sen ydinarvot välittyvät jokaisesta digitaalisesta kanavasta samanlaisina.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli osoittaa, kuinka legendaarisen suomalaisen studion Finnvoxin brändiä voidaan välittää selkeästi digimedioissa. Opinnäytetyön tavoitteena oli korostaa nykyisiä Finnvoxin digitaalista brändiä koskevia ongelmia ja luoda ratkaisuja niiden parantamiseksi. Nykyiset perspektiivit Finnvoxin digimedioista koottiin temaattisten haastattelujen muodossa, haastattelemalla Finnvoxin työntekijöitä ja ulkopuolisia musiikkialan ammattilaisia.
Tämän opinnäytetyön teoreettinen osa koostui kirjallisuudesta, joka koskee brändiä, markkinointia ja digitaalista mediaa, sekä kolmen Finnvoxin työntekijän haastatteluista. Tutkimuksen data koostui neljästä uniikista musiikkialan ammattilaisen haastattelusta. Kaikilla haastateltavilla oli kokemusta brändiä ajatellen. Tutkimusmetodeina käytettiin semi-strukturoitua temaattista haastattelua ja kvalitatiivista sisältöanalyysiä.
Tuloksista kävi ilmi, että Finnvoxilla ja haastattelujen kolmansilla osapuolilla on samanlainen perspektiivi Finnvoxin nykyisestä digitaalisesta brändistä. Tulokset tarjoavat monia käytännöllisiä tapoja siihen, kuinka selkeyttää Finnvoxin brändiä verkossa ja levittää onnistuneesti oikeaa viestiä Finnvoxin ydinarvoista. Tulokset esittävät, että Finnvoxilla voisi potentiaalisesti olla persoonallisempi ja kiinnostavampi digitaalinen läsnäolo sekä sosiaalisessa mediassa että virallisella Internet-sivulla.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli osoittaa, kuinka legendaarisen suomalaisen studion Finnvoxin brändiä voidaan välittää selkeästi digimedioissa. Opinnäytetyön tavoitteena oli korostaa nykyisiä Finnvoxin digitaalista brändiä koskevia ongelmia ja luoda ratkaisuja niiden parantamiseksi. Nykyiset perspektiivit Finnvoxin digimedioista koottiin temaattisten haastattelujen muodossa, haastattelemalla Finnvoxin työntekijöitä ja ulkopuolisia musiikkialan ammattilaisia.
Tämän opinnäytetyön teoreettinen osa koostui kirjallisuudesta, joka koskee brändiä, markkinointia ja digitaalista mediaa, sekä kolmen Finnvoxin työntekijän haastatteluista. Tutkimuksen data koostui neljästä uniikista musiikkialan ammattilaisen haastattelusta. Kaikilla haastateltavilla oli kokemusta brändiä ajatellen. Tutkimusmetodeina käytettiin semi-strukturoitua temaattista haastattelua ja kvalitatiivista sisältöanalyysiä.
Tuloksista kävi ilmi, että Finnvoxilla ja haastattelujen kolmansilla osapuolilla on samanlainen perspektiivi Finnvoxin nykyisestä digitaalisesta brändistä. Tulokset tarjoavat monia käytännöllisiä tapoja siihen, kuinka selkeyttää Finnvoxin brändiä verkossa ja levittää onnistuneesti oikeaa viestiä Finnvoxin ydinarvoista. Tulokset esittävät, että Finnvoxilla voisi potentiaalisesti olla persoonallisempi ja kiinnostavampi digitaalinen läsnäolo sekä sosiaalisessa mediassa että virallisella Internet-sivulla.