Orgaizational value espousal online : indications of Russian organizations
Tikka, Irina (2014)
Tikka, Irina
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014122320656
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014122320656
Tiivistelmä
Tämä tutkimus tarkastelee yritysten omaksuttujen arvojen viestintää yritysten Internet-sivuilla ja vuosikertomuksissa. Tarkastelukohteena ovat viisitoista venäläistä kansainvälistä yritystä eri sektoreilta. Tutkimus perehtyy muun muassa arvojen perusolemukseen, niiden merkitykseen ja omaksumiseen organisaatioissa, sekä venäläisen yrityskulttuuriin ja siinä arvojen näkyvyyteen. Tutkimus tarkastelee kielellisiä ja viestintäkanavien välisiä eroja arvojen viestinnässä ja perehtyy erityisesti organisatoristen arvojen viestintään Internet-sivulla ja vuosikertomuksissa. Aikaisemmat tutkimukset ovat vahvistaneet että arvojohtaminen on Venäjällä nouseva trendi ja oma tutkimukseni tukee sen, että ainakin kansainväliset venäläistaustaiset yritykset viestivät arvojaan sidosryhmilleen. Tutkimukseni todisti myös, että venäläinen kulttuuri ja historia näkyvät selvästi venäläisten yritysten arvoissa.