Verkko-opiskelun markkinointi
Saletta, Amanda (2015)
Saletta, Amanda
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015081413989
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015081413989
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka verkko-opiskelun merkitys opetuksessa on kehittynyt, minkälaisia vaikutuksia sillä on sekä opiskelijoihin että oppilaitoksiin, sekä kuinka verkko-opetusta voisi markkinoida, jotta siitä tulisi markkinointivaltti oppilaitoksille. Opinnäytetyössä selvitetään verkko-opetuksen vaikutusta muun muassa opiskelijan taloudelliseen tilanteeseen, verkostoitumiseen ja verkko-opiskelun joustavuuteen.
Opinnäytetyö jakautuu kolmeen eri osioon. Teoriaosuudessa selvitetään, mitä verkko-opiskelu on käsitteenä, kuinka verkko-opiskelu toimii käytännössä, mikä verkko-opetuksen merkitys on useasta eri näkökulmasta katsoen sekä kuinka se on kehittynyt vuosien varrella. Opinnäytetyön toisessa osiossa perehdytään työhön tehtyyn tutkimukseen sekä tutkimuksesta saatuihin tuloksiin, jotka antavat kuvaa siitä mitä mieltä nuoret ja nuoret aikuiset ovat verkko-opetuksesta. Opinnäytetyössä on käytetty referenssinä useita eri verkko-opiskeluun liittyviä artikkeleita ja kirjoituksia.
Kolmannessa osiossa käsitellään markkinointia. Markkinointiosiossa tutustutaan markkinointiviestinnän käsitteeseen sekä SMART- ja AIDA-malleihin. Viimeisessä osiossa verkko-opetukselle luodaan myös markkinointisuunnitelma, jossa hyödynnetään edellä mainittuja malleja.
Opinnäytetyö jakautuu kolmeen eri osioon. Teoriaosuudessa selvitetään, mitä verkko-opiskelu on käsitteenä, kuinka verkko-opiskelu toimii käytännössä, mikä verkko-opetuksen merkitys on useasta eri näkökulmasta katsoen sekä kuinka se on kehittynyt vuosien varrella. Opinnäytetyön toisessa osiossa perehdytään työhön tehtyyn tutkimukseen sekä tutkimuksesta saatuihin tuloksiin, jotka antavat kuvaa siitä mitä mieltä nuoret ja nuoret aikuiset ovat verkko-opetuksesta. Opinnäytetyössä on käytetty referenssinä useita eri verkko-opiskeluun liittyviä artikkeleita ja kirjoituksia.
Kolmannessa osiossa käsitellään markkinointia. Markkinointiosiossa tutustutaan markkinointiviestinnän käsitteeseen sekä SMART- ja AIDA-malleihin. Viimeisessä osiossa verkko-opetukselle luodaan myös markkinointisuunnitelma, jossa hyödynnetään edellä mainittuja malleja.